verwarming aan

Onze kraamhulp zei toendertijd dat s'nachts de verwarming uit moest want dat was beter voor hem.
Maar ik vind het nu s'morgens toch aardig fris op zijn kamertje.
En hoe moet dat dan in de wintermaanden als het vriest buiten.
Ik hoop dat iemand wat tips heeft.
Oja mijn zoontje slaapt alleen in een slaapzakje omdat hij steeds bij het voeteneind wakker werd,nu hebben we i.v.m. de veiligheid de dekentjes weggehaald.
 
ik zou geen verwarming aan doen. het is beter als hij zichzelf lekker warm kan houden. Onze zoon slaapt ook in een slaapzakje, heeft rompertje aan met langemouw en pyama +1 dun katoenen dekentje. Nu het kouder wordt leg ik er een extra katoenen dekentje bij. Zolan het nekje lekker warm voelt is het prima. NEkje moet niet zweterig voelen dan is het te warm. Als je de dekentjes heel strak om het matrasje doet kan hij er dan nog uit woelen?
 
Het hangt er een beetje van af hoe koud dat kamertje wordt. Heb je kieren in de raamkozijnen, of heb je dubbel glas. Meet de temperatuur eens op. Op het moment dat het er 4 graden wordt, zet je de verwarming aan, maar met 12 kun je beter aan een dikke winterslaapzak denken.
Wij hebben afgelopen winter een hoop gedonder gehad met de verwarming, die 's nachts vanzelf aansprong: dan werden er bezwete kindjes knorrig wakker van de hitte om 03.00 uur. Ook iets om op te letten: een klein kamertje is snel verwarmd/te warm.

Succes,
Michelle.
 
voor een babykamer is de temperatuur ideaal 18 graden. Ik zou geen verwarming aandoen, misschien eventjes om het op te warmen maar dan meteen uit. Bij ons is de kamer overdag iets van 19 graden, geen verwarming aan, maar dat wordt warm door zon, verwarming in rest van het huis etc. 's nachts is het wat kouder, maar daar doe ik geen verwarming voor aan. Liever een extra deken erbij.

 
een kamertje plusminus 16 graden is..Niet warmer.
Zet een thermometer neer.. Maar het is beter als ze zichzelf warm houden.. Gewoon in een slaapzak onder een dekentje..Slaapzak aan het voeteneinde een eind eronder vaststeken en ze kunnen echt geen kant op..Bedje kort op blijven maken en je kind kan echt niet onder de dekens verdwijnen!
 
Inderdaad, ik ken het probleem van loswoelen ook. Ik doe ons zoontje nu een lange (bijv. 90 cm) slaapzak aan. Het onderste stukje stop je dan in bij het matras. Het lukt hem nu niet meer om zich helemaal los te woelen, maar hij kan wel met z'n benen spartelen omdat de slaapzak genoeg ruimte geeft.
Verder zou ik de kamer ook niet te warm maken. Heb je zelf wel eens met de verwarming aan geslapen? Dan weet hoe vervelend dit is (droge lucht etc.)
Succes ermeer. Gr. Wilma
 
Terug
Bovenaan