verwarming aan?

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Doen jullie 's nachts de verwarming iets aan voor de kleintjes? Ik deed dat nooit maar met dit koude weer twijfel ik. Tis zo steenkoud op haar kamertje (enkel glas).Ze wordt 's morgens wakker met hele koude handjes, maar met verwarming aan wordt het weer zo broeierig op haar kleine kamertje. Ze is 9 mnd.
Groetjes Roxan

ik twijfel ook maar doe toch de verwarming niet aan omdat zijn verstopte neusje dan echt potdicht gaat zitten.ik leg er eerder een extra dekentje overheen.

als ik zijn nekje voel is het daar lekker warm, dus dan is het goed. koude handjes zegt niet zo veel (zeggen ze altijd).

Hi,

Toen Tom net  geboren was, was het ook goed koud (eind febr. / begin maart 2007)
ik wilde toen ook de verwarming aan doen, maar de kraamverzorgster rade me dat echt af. De lucht word te droog, en je kent het zelf wel, als je in slaap valt met de verwarming aan word je wakker met een soort van hoofdpijn.

Tom slaapt ook op een redelijk koud kamertje, ook enkelglas. Voordat hij gaat slapen draai ik even de verwarming aan dat de ergste kou weg is. Hij ligt in een gevoerd slaapzakje, 2 dunnen wollen dekentjes met overtrekje erover, pyama, sokken, en romper met lange mouwen.  Onder het dekentje is het altijd lekker warm...
Alleen zijn handjes wat minder.

Ik heb wel het bedje verplaatst, hij stond eerst dichter bij het raam... nu zo ver mogelijk daar vandaan.

Nancy

Ook wij hebben een oud (=koud) huis met enkel glas boven. Ik heb voor dochter wel een elektrische verwarming aan nu, 's nachts, die net de ergste kou weghaalt uit de ruimte. Ik leg er wel altijd een natte handdoek overheen, dit voorkomt die droge lucht (hebben we vorig jaar in de kraamtijd zelf ervaren).
Dochter werkt zich vaak grotendeels boven de deken uit in haar slaap, en ondanks een warm slaapzakje vind ik het nog te koud voor haar daar, zonder bijverwarming.  
(Ze slaapt hierdoor ook goed door, als ze het te koud heeft niet)

Wij moesten het in de kraamtijd 22 graden stoken inclusief de babykamer van de kraamhulp. Dus nu de verwarming aan lijkt me geen probleem. Wij hebben hem nu ook een beetje aan. Linde ligt namelijk op de koudste kamer van het huis, als de verwarming niet aan is is het er erg koud vind ik. Ook wij hebben er hier een natte hydrofielluier overheen hangen zodat het niet zo'n droge lucht is.

Groetjes Anja

Wij hebben s'nachts de verwarming uit.
Ook wij hebben boven enkelglas en hebben het bedje verplaatst naar de andere kant. Ze ligt in romper met lange mouw en pyama in een lekkere trappelzak met 2 dekentjes eroverheen. De tweede deken is sinds woensdag en sindsdien slaapt mevrouw veel beter.
Demi is 8,5 maand.

Hier ook gewoon een extra deken hoor, koude handjes zegt tenslotte niets over het echt koud hebben! Ik voel nog steeds in het nekje.
En onmisbaar: slaapzak met lange mouwen! Zijn helaas moeilijk te krijgen, maar errug fijn! (ben naarstig op zoek naar een 2e...)
Verwarmingslucht vind ik zelf zo akelig om mee te slapen... Is ook best ongezond geloof ik. En het is geen pasgeboren prupke meer, dat niet zelf zijn/haar temperatuur kan regelen, dus... (in kraamweek moest het bij ons trouwens 18 graden zijn )

Wij zetten hem savonds aan om de kou eruit te halen en hebben snacht de termostaat beneden op 15 graden. Als het daar kouder wordt, gaat de verwarming boven ook aan. Zo blijft het er een beetje te doen, maar warm is anders.
En ik ben het met een schrijfster eens dat je van de verwarming aan koppijn krijgt.

Terug
Bovenaan