Verwarming

Hoi,
Ons dochtertje is 11 weekjes oud, ze is ons eerste kindje dus we zitten volop in de wereld van ontdekkingen. ;)
Ik weet niet goed wat te doen met de verwarming, dus ik hoop op wat tips van jullie!
Het weer buiten is een beetje vreemd, de nachten en ochtenden zijn best koud en overdag nog best warm. We hebben beneden en op de bovenverdieping vloerverwarming. We hebben ‘m nu aanstaan op 19, maar ik vraag me of ik ‘m hoger zou zetten voor ons kleine meisje? Ze ligt nog niet echt op een speelkleed op de grond want dat vind ik wat fris.
Wat doen jullie / zouden jullie doen?

Als je in het nekje voelt en het is gewoon warm. Niet zweterig of koel. En je ziet dat je kindje het confortabel heeft, dan is er weinig aan de hand. Evt even temperaturen als je erg twijfelt. Je kan zelfs nog een wikkeldekentje of vestje gebruiken. Wij hadden de verwarming in de winter altijd op 20 overdag en 21 in de avond als we veel stil zitten. Maar ons huis koelt snel af. 
In de babykamer staat bij ehte winterkou een electrische verwarming aan op 18 graden. Daar kan het met vrieskou zo 13/14 graden worden. Oud huis en niet fantastische isolatie nog.

Wij deden boven nooit verwarming aan, dat is minder goed met slapen ivm droge lucht zeggen ze. Maar als ons kind anders zou bevriezen zou ik het wel doen hoor! Maar dan 17 graden ofzo. Dikke slaapzak en dikke pyjama dan krijgen ze het zo snel niet koud. 

Beneden hebben we overdag op 20-21 staan. 's Nachts 17. Toen ons kindje nog klein was in de box daarna op een dikke deken op de vloer. Heb nooit het idee gehad dat hij het koud had, idd nekje voelen. En iets meer aan dan wij zelf. 

Je kan de kleine ook gewoon kleden op de temperatuur. Lange mouwen romper en shirt en als het warmer word korte mouwen shirt of romper.. en als ik het idee heb dat het te koud is leg ik een dekentje over hem heen. De verwarming aan vind ik persoonlijk zonde :)

Fijn weekend!

Persoonlijk zou ik ook gewoon dikker aan kleden, dikkere slaapzak/dekentje. 
Je zou eventueel anders nog een kruik in bed kunnen leggen. Wel met een hydrofiele doek eromheen. 

Terug
Bovenaan