verwarrend autostoel voor? achterin?

Hallo,

Ik heb na lang zoeken een autostoeltje aangeschaft. Omdat ik alleen voor in de auto driepuntsgordels heb, had ik bij de babyzaak gevraagd of het stoeltje  ook voorin mocht. Dat mocht (maxicosi's mogen dat tenslotte ook). De autostoel heb ik uiteindelijk bij Halfords gekocht en nu zie ik in het gebruikersboekje een plaatje staan, waarin wordt aangegeven dat het stoeltje niet voorin kan/mag.
Heb ik  nu een foute aankoop gedaan?  Het is allemaal zo verwarrend.  
Het merk dat ik heb aangeschaft is Safety Baby Maxim Driver Rider. Iemand daar ervaring mee?
Alvast bedankt.

Groetjes Cindy
 

Hoi,

Ik ken dat merk niet, ik heb er zelf één van maxi cosi, maar volgens mij kunnen gewoon alle stoeltjes voorin, zolang je daar maar geen airbag hebt.
Maar anders zou ik toch maar voor de zekerheid even terug naar halfords gaan om het te vragen.
 
kijk eens hier:
http://www.ouders.nl/mpro-30vragen.htm

als je het toch nog niet vertrouwt ("oud" artikel (2001) zou je misschien contact op kunnen nemen met 3VO.

succes
Sas
 
Wat een herkenbaarheid. Ik heb zelf een 3 deurs auto en zag mijn rug al gaan bij het idee dat die kleine straks achterin moet. dus heb ik met de ANWB gebeld ben tenslotte lid. als je geen airbag hebt mag de kinderstoel gewoon op de bijrijdersstoel. Wettelijk gezien mag dit binnen Nederland. hoe het zit in andere landen weet ik niet dus kijk uit met op vakantie gaan. zet de stoel dan voor de zekerheid achterin.

gr
charlot
 
Terug
Bovenaan