verwarrend die ovulatietesten

A

Anoniem

Guest
Heb ze toch gekocht.....

En maandag eerste test was twee donkere strepen
Dinsdag een lichtere en donkere streep
vandaag weer twee donkere strepen.

de teststreep was zelfs lichter....

Snap er niks van. Hoe kan het dat het gisteren licht was en de dag ervoor en erna weer donker?

Hoi heppy,

Dat kan te maken hebben met de concentratie van je urine. Dus hoeveel je hebt gedronken, hoelang vantevoren je hebt gedronken, hoelang vantevoren je naar de wc bent geweest, enz.....
Als je vandaag de donkerste streep hebt, kun je er vanuit gaan dat je eisprong ongeveer morgen plaatsvindt.
Maar als de test van maandag positief was (net zo donker of donkerder dan de controlestreep) is je eisprong waarschijnlijk al geweest. Je moet tellen vanaf de dag van de eerste positieve test. Teminste, dat lees ik veel. Zelf heb ik geen ervaring met testen die weer wat lichter worden en dan weer donkerder...

Succes ermee!

Liefs Daisy

Hoi hoi

Het enige wat ik weet van deze testen is dat het heel veel onduidelijkheid geeft en zie.....bij jou ook.
Er zijn hier dames die kunnen die dingen wel schieten-:)

Ik zelf heb de dure van CB gebruikt, met de smiley.
Dat is gewoon duidelijk, een smiley of geen smiley....dus een eisprong of geen eisprong.
Maar eigenlijk moet je die smiley voor zijn, zegt mijn gyn tenminste. Je moet er voor zorgen dat er zaadcellen klaarliggen zodra je een smiley krijgt en als je dan pas gaat klussen ben je zeer waarschijnlijk te laat...

Veel succes!

Vandaag wer dikke vette streep. Is nu 3 dagen nog énkerder dan de teststreep geweest. Ik test nog maar een paar dagen om te òjken of de streep minder word.....

Is er een kans dat je al zwanger bent? Dan blijven ze langer dan een week positief namelijk..

Ook kan het te maken hebben met de concentratie van je urine, zoals daycey zegt.

Alternatief is dat in jouw urine altijd een concentratie LH ziten dus altijd positieve testen hebt, maar dat moet je even afwachten.

Succes!

Voor zon testje moet je minimaal 2 uur niet drinken zegt mijn gyn.
wij hebben iui icm echos en lh testjes van ovulady.

1e x had ik een streep donkerder dan teststreep en dat was mis.
2e x was streep iets lichter en toen was het raak...helaas met week 6 miskraam.

Gyn zei tegen mij dat als streepje bijna net zo donker is als teststreep dat het beste moment is dus...
succes ermee

@charlotje, daar kun je ook niet helemaal vanuit gaan. Ik en nog wat meiden hier hebben ook wel eens een lange tijd echt goed positief getest, maar helaas niet zwanger.
Een tijd terug is daar een discussie over geweest en heb ik een zwangere vriendin, 5 weken, een ovutest laten doen en die was witter dan wit.

In je urine is idd altijd lh te vinden, alleen heeft het vaak zo'n lage concentratie dat je het niet waarneemt met testen. Zelf heb ik voor mijn ei altijd een streepje, wel heel licht, en na mijn ei pas weer helemaal spierwit. En vlak voor mijn ei goed positief! Ik ben er op een gegeven moment mee gestopt, ik vond het al teveel moeten klussen, zeg maar.

Ben je intussen al wat wijzer?

Liefs Daisy

Nou meiden heb als volgt getest:

maandag: donkererdere streep als controle streep
dinsdag: lichtere streep
woensdag: donkerdere streep als controlestreep
donderdag: donkerdere streep als controle streep
vrijdag: lichtere streep
zaterdag: nog lichtere streep

Ik heb geloof ik wel dan de eisprong gehad of krijg em vandaag.

Gisteren geklust, dat is wel waarschijnlijk de enigste keer dat we kunnen want we hebben druk programma dit weekend. Maar maakt niet uit. Ik zie nu wel dat ik mijn eisprong gemiddeld heb, en niet laat of vroeg of iets dergelijks.

Ik hoop dat we vanavond nog een gaatje vinden (hahahaha een gaatje vinden) om nog even te klussen....

Ben wel een stuk wijzer geworden ja.... ik wilde gewoon weten wanneer en of ik wel een eisprong had snappie?

Terug
Bovenaan