Verwarrend..

<p>Hoi dames,</p><p> </p><p>Ik ben een beetje in de war, en ja ik weet dat de enige manier voor duidelijkheid een zwangerschapstest doen is en dat zal ik ook nog doen wanneer er niets veranderd.</p><p>In augustus hebben we besloten om voor een 2e kindje te gaan en ben ik gestopt met de pil. De maand september heb ik eerst mijn gewone cyclus weer op gang laten komen en pas in oktober ben ik alles gaan bijhouden.</p><p>Op 27 oktober had ik een positieve ovulatietest en we hebben in de periode om de 2 dagen gezellig geklust. Nu verwacht ik niet dat ik meteen zwanger ben. Maar.... ineens bedacht ik me 3 dagen terug, had ik niet al ongesteld moeten worden? Toen ik in m'n app keek was ik volgens dat schema 1 dag overtijd. Nou vind ik dat niet echt bijzonder, kan ook een dag later opgang komen natuurlijk. </p><p>De volgende ochtend werd ik wakker met een naar gevoel in mijn buik en de rest van de ochtend best hevige krampen. Bij ieder toilet bezoek was ik niet ongesteld, gisterenavond om 10.00 zag ik wat bloed. Toch ongesteld. Alleen heeft dat maar tot vanmorgen  11 uur geduurd en verder niets.. ook valt het me op dat mijn tepels erg gevoelig/pijnlijk zijn. Zelfs mijn dekbed doet zeer wanneer dat op mijn tepels ligt. </p><p>Dus heb wat vage zwangerschapsymptonen maar ook menstruatie symptomen. Hier heb ik nog geen ervaring mee. </p><p>Mijn eerste zwangerschap is uitgelopen in een miskraam en dat voelde heel anders. </p><p>Nu heb ik ook behoorlijk wat onrust en stress omdat we midden in een verhuizing zitten en tijdelijk inwonen bij mijn schoonouders, dit is tevens ook de reden dat ik nog niet heb "kunnen" testen. Morgen krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en hopelijk kunnen we vrijdag over zijn.</p><p>Ik wacht nog even af of de menstruatie alsnog door zet maar voor alsnog vind ik het een beetje verwarrend. </p><p>Iemand ervaring met soortgelijke situaties?</p><p>Liefs,</p>

Als je op 27 oktober een positieve ovulatietest had, dan had je rond 10 november (14 dagen later) wel moeten menstrueren. Dat het soms onregelmatig is en langer duurt na het stoppen met de pil, is omdat je niet precies weet wanneer je eisprong is en vaak duurt dit ook langer. Jij hebt die wel gehad..
Om een lang verhaal kort te maken: de kans dat je zwanger bent is wel groot. Je bent al een week overtijd. 

Oow de eisprong is allang geweest zou je zeggen. Dan zou het zo maar een positieve reactie zijn op hcg! En heel duidelijk ook. Voorzichtig gefeliciteerd ? 

Een vriendin van mij had dit ook. Weliswaar niet gelijk na het stoppen met anticonceptie maar ze verloor wel bloed en dacht dat ze ongesteld was. Had ook gevoelige borsten en ze is toch echt zwanger :) kan ook prima een innestelingsbloeding zijn. Maar als je er zeker van wil worden dan is een test het enige antwoord :) ben heel benieuwd!

Terug
Bovenaan