Verwarrende ovulatiesignalen

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Hier weer een vraagje van mij. Ik zit vandaag op dag 14. Ik hou sinds bijna 3 weken mijn gegevens bij op FertilityFriend.com en volgens hun analyse zouden we vanaf gisteren vruchtbaar moeten zijn. Mijn temperatuur schommelt normaal tussen de 36,1 en de 36,5. Nu had ik gisterenochtend dus eiwittige afscheiding en een temp van 36,5. Vandaag ook, maar wel een temp van maar 36,3. Hoe moet ik dit lezen? Is mijn ie dan al geweest? Eergisteren had ik wel een temp van 36,1, maar nog geen eiwittige afscheiding. Dit is de eerste maand dat ik mijn temp bijhoud en volgens mijn dagtelling moet ik zaterdag, zondag of maandag mijn ei hebben.

Groetjes,

Sara

Hoi Sara,

klinkt allemaal een beetje lastig..dat temperaturen...  Zijn ovulatietesten geen idee? Ik ben er net mee begonnen en ben er heeeel blij mee. Zo ´n opluchting wanneer dat smiley gezichtje in het beeldscherm verschijnt en je dus weet dat je twee meest vruchtbare dagen zijn aangebroken. Dan weet je in ieder geval dat je het die maand op de goede dagen hebt gedaan..

Succes er mee, groetjes, Lieke

Hoi Sara

Ik las gisteren op een andere zwangere site over wanneer je vruchtbaar bent. Ik   las namelijk als je eiwit achtige afscheiding hebt dan  is dat moment dat je het meest vruchtbaar bent, wil dan zeggen dat je dan moet gaan klussen en dat dit het beste moment schijnt te zijn. Of iedergeval daarvoor. Op het moment dat je temp stijgt dus op het hoogst is dan is het weer te laat want dan is je eisprong al geweest. Daarom kun je beter voor de eisprong klussen dan daarna. Je eicel leeft maar op  z'n hoogst 24 uur en soms maar 6 a 7 uur. Op het moment dat je eigeelachtige afscheiding dan wil dat zeggen dat je een eisprong kunt verwachten. Dit wist ik ook niet ik dacht als je dat krijgt dat je dan een eisprong had maar nee dat krijg je snel een eisprong. Succes

Groetjes Sharine

Hoi Sharine en Lieke,

Bedankt voor jullie reactie. Ik vind het inderdaad maar lastig dat temperaturen, zeker met mijn onregelmatige slaappatroon. Zo te zien had ik het dus toch verkeerd begrepen. Ben nu op zoek naar een ovulatietest. Denk dat ik de Maybe Baby speeksel-ovulatietest van brabbel.nl ga kopen. Die kan je oneindig gebruiken en dat lijkt me een stuk goedkoper en ook makkelijker dan die strips. Dan hoef ik er ook niet aan te denken of ik weer nieuwe moet bijbestellen ofzo.

Bedankt!!

Groetjes,

Sara

Hoi Sara,

Je moet het natuurlijk zelf weten hoor.. maar ik heb al een aantal keer gelezen en gehoord dat die speeksel testen niet zo betrouwbaar zijn.
Ik heb zelf ' gewone` urine testen ( van clear blue) gekocht. Deze zijn echter wel heel prijzig. Je schijnt ook een goedkopere versie te kunnen kopen via internet ( weet even het merk niet maar die wordt hier vaak genoemd, iets met sense of zo??.) Een nadeel hiervan is dat je ze niet met ochtend urine kunt gebruiken. Die van clear blue wel, en dat vind ik persoonlijk erg handig.
Nogmaals: je moet het uiteraard zelf weten, natuurlijk.
Groetjes, Lieke

Terug
Bovenaan