verwarring aantal ccs

Hallo allemaal!
Even een vreemde (ingewikkelde?) vraag:
Als ik 150 cc water in de fles doe met 5 schepjes melkpoeder, wordt dat altijd 170 cc. Kan ik dan zeggen dat ze 170 cc melk heeft gedronken of heeft ze dan 150 cc melk gedronken???
Op dit forum zie je dat verschil ook: de een zegt: mijn kind krijgt 230 cc melk in de ochtend (die heeft dus water+melk bij elkaar opgeteld) en een ander zegt weer: mijn kind krijgt 210 cc in de ochtend (heeft dus alleen water geteld). Wat moet het nou zijn volgens jullie??? Ik tel nml aan het eind van de dag alle cc's bij elkaar op om te kijken of mijn dochter binnen heeft gekregen wat nodig is. Ik denk steeds dat ze 600 cc MELK heeft gekregen (3 flessen van 200=3x180water +de melkpoeder). Snappen jullie het nog een beetje? Hoop dat jullie me kunnen vertellen hoe het zit. Groeten, Moekie.
 
Dit is voor mij helemaal nieuw.. Ik geef mijn zoontje altijd 220cc water en dan 7 schepjes voeding en nog een schepje nutriton.. Dat is dan zeker 250cc maar ik mag hem volgens het cb maar 220cc per fles geven.. Ookal komt ie nu nog wel eens te kort.. Krijgt ie dan nu te veel??
 
Hallo Marianne,wat komt jou zoontje tekort ik kan me dat niet voorstellen met flessen van 250cc.Waarom geef je hem niet gewoon een voeding van 200 cc dus 180cc water+6 schepjes poeder en dan wat Nutriton??.Wat ook makkelijk is is om de voeding voor 24 uur klaar te maken dan kun je gewoon gepast het aantal cc's schenken en maak je minder snel fouten bij de bereiding de nutriton voeg je later toe in het flesje.Succes,groetjes Ingrid.
 
Hij komt te kort omdat hij na de voeding nog honger heeft.. De flessen gaan schoonop.. En wat ik mee gekregen heb van het cb is dat je de voeding absoluut niet van te voren mag maken.. Wel heb ik van die bakjes waar je de voeding in af kan meten zodat je het er in 1 keer zo in kan gooien.. Dat is wel erg makkelijk.. Mijn gevoek zegt dat hij gewoon toe is aan bijvoeding maar van het cb mag ik hem nog niets geven.. Ik vind het lastig..
 
Terug
Bovenaan