Verwarring in weken

Hallo allemaal,

Vandaag voor een eerste echo geweest, wat voor nogal wat onduidelijkheid zorgde.

De eerste dag van mijn laatste menstruatie was 23 januari en de laatste keer van geslachtsgemeenschap was 14 februari. De eerste test de we gedaan hebben was op 5 maart en positief!

Ik zou dus rond de 8 - 9 weken zwanger moeten zijn.

Nu bij de echo zagen ze weinig, uiteindelijk bij een vaginale echo een heel klein stukje, maar dat kon max nog maar 5 weken zijn. Ze zag iets wat een rustig kloppend hartje kan zijn, maar echt overtuigend was het niet. Nu volgende week terug komen voor een nieuwe echo.

Maar wat ik me afvraag is het überhaupt mogelijk dat het pas 5 weken is? Dat zou toch helemaal niet kunnen?

Ze kunnen aan de hand van de grote van de baby meten hoe lang je zwanger bent. De eerste zoveel weken groeien alle baby's namelijk gelijk. Misschien konden ze het niet goed meten ivm de onduidelijkeerste echo. Zou gewoon even je volgende echo afwachten. Tussen de 8e en 12e echo is mijn uitgerekende datum ook weer een paar dagen bijgesteld.

Hier hetzelfde verhaal. Ik zou normaal 2 weken verder moeten zijn volgens cyclus en wanneer ik positief teste dan wat de echo aangaf. Ik had hetzelfde bij mijn eerste zwangerschap. De verloskundige zei dat ik blijkbaar een freeze deed. Blijkbaar een soort pauze in de ontwikkeling. Ik had er nog nooit van gehoord.

Hallo,

Ondertussen al naar de verloskundige geweest of nog niet? Maar hier ook, cyclus was bij mij voor dat ik aan de pil ging (7 jaar geleden ofzo) erg onregelmatig. (was zo een paar maand tot half jaar niet ongesteld) Daardoor wou ik eerst kijken hoe nu mijn cyclus zou zijn en of ik mijn ovulatie ergens aan kon merken zodat ik wist wanneer 'het' zou moeten gebeuren. Eigenlijk daar de tijd niet eens voor gehad want binnen 3 maand was ik zwanger. Afspraak bij de verloskundige gemaakt en op datum zou ik 8-9 week zwanger zijn. Op de echo konden ze wel wat zien maar niet duidelijk. Er zat wel wat maar was erg klein. En ik had geen volle blaas dus konden ze het ook niet goed zien, 2 dagen erna met volle blaas heen gegaan en was wat duidelijker dat er iets zat, maar nog erg klein. Rond de 11 a 12 week een termijn echo gehad, waarbij ze gaan meten hoe en wat, bleek ik dus ook minder lang zwanger te zijn als wat ik dacht. Nu ben ik 20 weken, maar ik twijfel nog wel aan de uitgerekende datum. Maar de verloskundige weet vast wel hoe en wat, nog even geduld dus.

Groetjes! En een fijne zwangerschap gewenst!

Het ligt ook maar net aan je cyclus.

Toen ik mijn eerste echo moest plannen met de vk gingen we  er ook van uit dat ik al 2 weken verder was. Maar toen we gingen kijken naar wanneer is negatief en wanneer ik positief testte bleek ik toch nog minder ver te zijn en moesten we de echo 2 weken uitstellen. Mijn cyclus was ook onregelmatig.
Je kan in ieder geval beter uit gaan van de meet apparatuur bij de verloskundige dan van de data die je hierboven noemt.

Precies hetzelfde hier:

24ste jan eerste dag van de laatste O.

14 feb eisprong, op cyclus van 33 dagen. (check ovulatietest)

1x test gedaan clearblue met indicatie op dag dat ik ong zou moeten zijn.

Naar de gyn met, naar berekening, 10 weken: zegt ze 8 weken en 6 dagen.

onmogelijk denk ik. of zweven het eitje en het zaadje moeiteloos 8 dagen rond?

deze week (week 13, of week 12 volgens hen) weer kijken. ben benieuwd

Hey dames, wij hadden het ook bij de eerste zwangerschap (die eindigde in een mk). Wij dachten dat we 8 weken waren, maar uit de echo bleek dat we maar net over de 6 weken zaten. De gynae gaf toen de uitleg dat een bevrucht eitje idd rond de eisprong zich klaarzet, maar zich daarom niet onmiddellijk innestelt. Het kan zijn dat het inderdaad nog even blijft hangen voor het zich daadwerkelijk gaat nestelen, vandaar dat bij sommige een verschil van bijna 14d kan zitten.

Dat was toch de uitleg die wij toen gekregen hebben...

Hallo dames.

Wij gingen vorige week voor de 1ste keer naar de vk met de gedachten 8 weken zwanger te zijn. Echter gaf de echo aan dat ik  pas 6 weken zwanger zou zijn. Dit kan 2 dingen betekenen zei de vk. Of ik ben echt pas 6 weken, wat ik bijna niet geloof of er is iets niet goed. Over 2 weken een nieuwe echo. Wat een gekmakende onzekerheid!

Terug
Bovenaan