Verwarring positieve test 5 weken na miskraam

<p>Hallo allemaal.<br />27 april (5 weken terug) heb ik met 6 weken zwangerschap een miskraam gehad. Alle zwangerschaps klachten waren ook bijna direct weg. Heb in de tussentijd geen menstruatie gehad. <br />Nu sinds 2 dagen weer een gevoelige linker borst, af en toe met vlagen misselijk en erg moe dus vanmorgen voor de zekerheid getest en er kwamen 2 duidelijke streepjes te voorschijn ( duidelijker als bij mijn eerste zwangerschap).<br />Kan ik er nu vanuit gaan dat ik weer zwager ben of zit het hormoon nog gewoon in mijn lichaam ? En hoeveel weken zou ik dan nu zijn ?</p>

Hoi hoi,
Dat is denk ik niet met zekerheid te zeggen hier op het forum. Ik heb het advies gekregen om na m'n miskraam minimaal 1x ongesteld te worden, zodat ik m'n datum van m'n laatste ongesteldheid weet.
Het duurde bij overigens ook 6 weken, voordat ik ongesteld werd. Het kan dus weken duren, voordat hCG uit je lichaam is.
Misschien kun je contact opnemen met de huisarts of verloskundige? Ze kunnen namelijk wel meten hoe hoog je hCG is en of het oploopt of niet.
Succes!

Ik denk dat je een redelijke kans hebt op een nieuwe zwangerschap! Zeker omdat je aangeeft dat de streep nu dikker is dan bij de eerste zwangerschap. Dat zou betekenen dat je dus meer hcg hebt nu.
Ik testte een week na een miskraam met 8 weken weer negatief...

Spannend zeg! Dat is inderdaad wel lastig te zeggen. Ik testte 4 weken na miskraam nog positief en in de 5e week werd ik ongesteld. Ik had een miskraam bij 10 weken.

Ik zou voor de zekerheid je vk of huisarts bellen. Die kunnen dan door middel van bloed prikken kijken of je hcg stijgt. Ik denk dat kans zeker aanwezig is dat je opnieuw zwanger bent geworden, maar onthoud dat er ook een kans is dat het nog van je vorige zwangerschap kan zijn.

Succes!

Terug
Bovenaan