Verwarring...

A

Anoniem

Guest
Hey meiden!

Ondanks dat gisteren een heerlijke dag is gewwest qua weer, heeft gisteren ook een hoop verwarring bij ons teweeg gebracht.
Mijn vriend en ik hebben een goed gesprek gehad over iui en alles rondom zwanger worden. Dat heeft alleen maar voor verwarring gezorgd bij ons!

We hebben voornamelijk geprobeerd onze mening te vormen en een standpunt in te nemen tegenover de behandelingen, omdat we 29 maart de evaluatie hebben.

Aan de ene kant hebben we eigenlijk de hoop verloren wat betreft iui en willen we graag door naar ivf. (niet dat dat mag, want er is geen medische rede voor, maar je kunt het altijd aankaarten!) Aan de andere kant willen we geen poging missen, dus ook geen 3x iui.

Aan de ene kant is deze maand lekker rustig, even weg van het ziekenhuis. Aan de andere kant, wat als dit DE poging geweest zou zijn?

En dan ook nog: deze rust bevalt ons nu al zo goed, misschien moeten we vaker een rustmaandje in gaan lassen. Aan de andere kant..... We willen allebei nu wel zo snel mogelijk zwanger worden....

Zoals jullie lezen een hoop twijfel nu bij ons en misschien ook wel wat (te) negatief denken. Tenslotte is er bij ons niets wat een zwangerschap
tegenhoudt, maar stel dat helemaal niets lukt?

We moeten hier nodig de positieve gedachten weer op gaan zoeken en er samen uitkomen wat we nou eigenlijk willen.

Pfff...we willen zo graag zwanger worden!

Tot zover mijn klaagzang meiden, moest het toch ff kwijt!

Liefs Daisy

Hoi Daycey,

Snap je verwarring hoor jullie zijn ook al zolang bezig........ Al die keuzes die je hebt en welke is de juiste? Je verstand en gevoel werken ook niet altijd samen..... Maakt het ook makkelijker.... Not
Ik hoop dat jullie snel minder in verwarring zijn en dat jullie weten wat voor jullie de juiste keus is.

Ik denk aan jullie meid!

Hoop zo dat het snel mag lukken, en tja bij ons heeft het geholpen afgelopen maand dat we ons nergens zorgen over maakten en dachten we zien het wel.
Hoop dat jullie snel wat minder verwarring hebben.

Liefs

Hoi Daisy,
Ik begrijp je heel goed en ook alle verwarring en het continu erover nadenken. Ik hoop echt dat jullie er voor jezelf uitkomen en dat je de juiste beslissing zult maken, want ana de ene kant wil je natuurlijk zo snel mogelijk zwanger worden, maar aan de andere kant wordt je ook zo moe van dat voortdurende getob en gereken en geklus op juiste dagen etc.

Ik had onlangs een gesprek met mijn huisarts (kwam voor iets heel anders maar we kwamen erover te praten) en die vertelde dat ze soms het advies geeft om gewoon bij jezelf te zeggen: we houden even 3 maanden rust en daarna weer met volle kracht ertegenaan. Even 3 rondes niet rekenen, stressen, etc.

Ze vertelde ook dat een heel aantal van die stellen dan binnen die 3 rondes zwanger zijn... Misschien is het een tip. Wij gaan dat nu ook zo doen (maar voor mij is het gemakkelijk gezegd want mijn man is vaak niet thuis en dan zijn het sowieso verloren rondes).

In elk egval heel veel succes!

Hey Daisy,

Begrijp je ontzettend goed! Dit dilemma hebben wij precies zo gehad. Zag het na 3x IUI echt niet meer zitten, mijn gevoel gaf aan dat het toch geen nut had. Toch doorzetten, terwijl we eigenlijk door wilden naar IVF. En idd ook wij mochten niet, omdat de kansen met IUI net zo groot, dan niet groter waren.
Het ging enorm tegen m'n gevoel in en onderging de IUI nog 3x zonder resultaat. Mijn gevoel was dus goed. Zitten nu in de eerste poging IVF, na 3 jaar proberen. Eindelijk! Sta stijf van de hormonen en ben niet te genieten, maar we zijn eindelijk daar waar we wilden zijn.
Tuurlijk spookt er continu door m'n hoofd; wat nou als 't nooit lukt?! Ik denk dat die gedachten, naarmate de tijd vordert toch steeds sterker worden..... Luister goed naar jezelf, als die maandjes rust jullie helpen zou ik ze zeker pakken! Hebben wij ook gedaan, en hebben erg genoten van elkaar. Zo belangrijk! Heel veel succes en sterkte, meis. Leef met je mee!!

Liefs!

Hoi Daisy!

Kan me indenken hoe groot de verwarring bij jullie moet zijn! Maar wel goed dat jullie er over kunnen praten en samen de beslissing kunnen maken.
Samen sta je sterk en gaan jullie de goede beslissingen nemen, daar ben ik van overtuigd!

Liefs!

Wat een begrijpelijke gedachten zeg! Soms zit je hoofd nou eenmaal niet op dezelfde lijn als je hart en als je al zo lang bezig bent als jullie dan kan ik me goed voorstellen dat je soms niet meer weet wat de juiste keuze is..... Ik wou dat ik je kon helpen meid!

Je moet blijven geloven dat het ook voor jullie in de sterren staat geschreven ook al zakt de moed je soms in de schoenen (weet ik helaas ook alles van)

Ik hoop dat jullie er samen uit komen en dat zal ook wel het geval zijn en gewoon beginnen met je arts over IVF. Bij ons is nu ook duidelijk vast gezet dat we in totaal 3 IUI's gaan doen en daarna IVF.

Lieverd, sterkte! Liefs Lynn.

Hey meiden,

Thanx voor de tips! Deze maand helemaal niet aan het rekenen enzo. Ws ongeveer nu in mijn vruchtbare dagen, maar ik heb geen idee wanneer precies. Best een raar idee na 2 jaar rekenen... Deze maand gaan we vooral van elkaar genieten. We hebben besloten om er ook niet veel meer over na te denken. Bij de arts leggen we gewoon onze twijfels voor, wellicht dat zij met voors en tegens in een klap onze onzekerheden wegneemt. En zo niet gaan we helemaal vertrouwen op de expertise van de artsen. Bovendien hebben ze ons nog niet teleurgesteld, dus het vertrouwen is er!

Zit vandaag al beter in mijn vel, hopen dat het door gaat zetten.
Nu alleen het vertrouwen in onze beslissing nog vinden :)

Liefs Daisy

Terug
Bovenaan