Verwennen..... of juist niet?!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Voor ik zwanger raakte had ik alles helemaal uitgedacht, ik zou een strenge doch liefdevol rechtvaardige moeder zijn. De hormonen hebben een flinke deuk in dat strenge geslagen.

Laatst zag ik een little tikes speelhuisje van pfff 300 euro (plus minus), ook voor ons een hoop geld, maar we zouden dat best kunnen doen. Papa wil het niet hebben, want hij vind het een te duur iets en verwennerij. Eigenlijk vind ik dat ook wel, dus het gaat niet door, maar tis wel verleidelijk om leuke dingen te kopen voor onze kidzz.

Hoe ver gaan jullie in het materiele? Koop je alles wat je leuk vind of breng je bewust de waarde van dingen bij?

groetjes

mama van Rêve

Hoi
Ik dacht ook toen ik zwanger was van Thomas dat ik hem niet teveel zou verwennen en niet te duren kleren voor hem zou kopen want dat is helemaal niet nodig, hij snapt het toch niet.
Nu koop ik best veel voor Thomas, ben erg fan van little people en probeer er ook alles van te sparen. Kleding valt nog wel mee gelukkig. Maar als ik ergens ben wil ik altijd even in een speelgoed winkel kijken. Ik ben nu opzoek naar de dvd met de liedjes van kabouterplop, k3 en piet piraat in een. Ik mag van mijn man niets meer kopen want hij heeft genoeg. En dat is eigenlijk wel waar.
Liefs Esther

Grappig,.. zat net aan zo'n topic te denken..

Ik kan er heel veel aan uit geven, maar wel tot een bepaalde hoogte.
Dingen die ik te duur vind worden 2ehands gekocht en beleef er dan net zoveel plezier aan.

Later zal het niet zo worden dat als hij een kik geeft ik het meteen ga kopen. Het ligt aan de prijs, of er plaats en geld voor is. Dingen die (te)  kostbaar zijn zullen goed overwogen worden. Het is wel lastig omdat mama en papa die dingen zelf ook helemaal geweldig vinden. Maar ik denk dat je op den duur wel een beetje weet wat voor je kind een opvlieging is of iets waar hij met heel zijn kinderhartje naar verlangt. Dát is een groot verschil.

Ik denk dat we ze best zullen gaan verwennen, en dat hoeft dus niet in de vorm van duren en grote spullen te zijn. Maar er zijn voor ons zeker grenzen..
Ik probeer er een middenweg in te zoeken. Het moet niet een vanzelfsprekendheid gaan worden dat ze alles maar krijgen..

Esmé mv Kay

Tja, hoe klein ze nu zijn dat maakt niet uit, verwennen kan nu ook al echt wel! Ik vind ook alles leuk en schattig! Ik koop veel voor haar, maar compenseer het door voor mezelf wat minder te kopen!

Gister in Den Bosch wezen shoppen en moest me (hhaha, de eerste winkel die we zagen) inhouden in een winkel van LIEF! Allemaal leuke kleertjes en frutsels! Toch maar een jurkje en een truitje met "eigenwijs" erop gekocht....

Ik maak bij grotere dingen niet snel een keuze, kijk op internet naar goedkopere winkels e.d. Ben nu al aan het neuzen wat Tessa op haar eerste verjaardag zou krijgen,......(aha pas in september!)

Hubbie vraagt wel eens of ik een tweede kindje ook zo zou verwennen.....En dan is het antwoord: JA!!

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Hoi,

Ik probeer me in te houden, maar het is zo moeilijk, meestal is er toch wel iets voor Tess bij, vaak boeken of kleertjes, soms speelgoed. Ik probeer niet te veel te kopen, maar het is zo moeilijk. Heb laatst wel een dure speeltoren besteld, ik kon geen goede vinden op marktplaats en andere sites, de prijs in ongeveer het zelfde. Was wel veel geld maar ze kan er heel veel jaar mee doen, dus was het wel waard.

Koop idd ook minder voor me zelf, ik koop liever voor mijn meisje, wil dat zij mooie dingetjes heeft, maar er is wel een grens, we gaan niet alles kopen wat ze maar wil. Ze zal ook moeten sparen enzo. Maar dat is voor later.

Nanda, mv Tess

Onbewust krijgen ze toch meer dan ze nodig hebben hier. Als ik wat leuk zie denk ik...ach zoiets hebben ze nog niet en koop ik het. Wel binnen bepaalde limieten maar goed als je al die dingen bij elkaar op telt. Of leuk een kassa omdat Sven het er zo vaak over heeft....toch even 25 euro.

hoi

ik koop weleens een kleinigheidje ofzo maar niet echt hele grote dingen dan moet tie maar wachten tot zijn verjaardag     maar hij krijgt al genoeg van oma en opa hoor die verwennen hem veel te veel hahahahahahaha

Terug
Bovenaan