verwennen of niet?

hoi ik ben sinds 8januari mama geworden van mn dochter...

alles gaat over het algemeen super,alleen sinds 2wk wil ze continu aandacht.. wil niet echt meer alleen in de box of bedje liggen...ze blijft huilen en word stil als je haar oppakt..dat vind ze tog gezelliger.. soms best vervelend..
veel zeggen dat je zon kleine nog niet kan verwennen,en gweoon lekker bij je laten,en sommigen zeggen dat je zon kleine al best kunt verwennen..
nou vind ik het niet erg om veel met haar te knuffelen,ma ben soms best bang dat ze eraan wend,en strax helemaal niet meer alleen wil liggen...

hmmm... herkent iemand dit???

liefs cenn

hoi cenn,

ik heb hetzelfde, mijn dochter is van 6 januari. ze huilt ook vaak als ze zich even alleen moet vermaken. en als ik haar dan even troost en loop weer even weg gaat ze alleen maar harder huilen of krijsen. dus dan denk ik: ze weet het wel degelijk. maar aan de andere kant denk ik: ze weet het wel, maar ze onthoudt het niet, zo van: ik ga heel hard krijsen dan komt mama me halen. ik denk dat ze dat nog onbewust doen en je ze dus niet echt kunt verwennen.
moeilijk he? ik vind van wel tenminste...
ik ga nu maar even naar mijn krijsende dochter...

groetjes,
daphne

Joey is van 5 januari (14 januari uitgerekend) en is net klaar met zijn sprongetje: een wereld van verschil. Omdat ze rond dezelfde tijd geboren zijn, kan het misschien zo zijn dat die van jullie ook een sprongetje hebben?

Hoi. Teun is nu 13 weken en hij vind het nog steeds heerlijk bij mama. Meestal probeer ik hem al slapend in de box te leggen,soms slaapt hij door maar vaak ook niet. Ik denk niet dat je ze kunt verwennen. Ik lig ook liever tegen mijn vriend aan dan alleen in een groot bed . Op het cb zeiden ze een keer dat je ze niet kunt verwennen maar wel gewennen. Tja ik zou gewoon doen waar jij je goed bij voelt! Ik merk wel dat Teun zich steeds beter kan vermaken maar hij had in het begin ook geborgenheid nodig denk ik,ze hebben tensoltte ook 9 maanden geborgenheid gehad. Geniet er maar lekker van zolang ze het nog willen!   Groetjes Mikkie.

Mijn dochtertje wilde ook altijd bij iemand liggen. Heel natuurlijk, lijkt mij zo. Nu bied ik haar meer regelmaat en voorspelbaarheid (alles in zelfde volgorde, volgens boek Ria Blom) en dat lijkt goed te werken, slaapt nu ook lekker in haar eigen bedje. Wel draag ik haar van ongeveer 17.00 uur tot 20.00 uur in de draagdoek. Dat is haar huilperiode, en dan troost ik haar graag door haar bij me te dragen. Ik denk dt veel lichamelijk contact ook goed is voor babies. Bovendien kunnen mijn partner en ik nu weer samen eten, hihi.
Ik denk idd niet dat je kinderen kunt verwennen, te veel liefde en zo kan niet. Wel lijkt het me dat het prettig is als je kindje ook op zichzelf durft te vertrouwen en veiligheid vindt bij zichzelf. Bij Lotta lijkt dat nu te lukken door de wereld voor haar wat overzichtelijker te maken: slapen, voeden, spelen, box, slapen en 's middags iin de draagzak. Saai voor mama, telkens hetzelfde, maar  Lotta lijkt er bij gebaat.
Overigens denk ik niet dat er een universele handleiding is voor babies, dus pak uit alle tips gewoon at je aanspreekt en voor jou werkt.
Irene

Terug
Bovenaan