Verwennen of niet

Avond,

We zitten thuis even in dubio, dus ik leg het even aan jullie voor :).

Maud is nu 7 weken en s avonds meestal vanaf 19 uur, wil ze niet slapen, niet in de box, helemaal niets. Alleen maar lekker bij ons kroelen en dan is ze rustig en valt ook gelijk in slaap.

Na haar laatste flesje van de avond (meestal tussen 2130 -2200) gaat ze altijd wel braag slapen in haar eigen bedje, zonder te huilen.

Vinden jullie dat we Maud verwennen of is dat gewoon heel normaal. Ben zelf een beetje bang dat ze straks niets anders meer wilt als ze groter is.
 
Hoi,
Wij doen het op dit moment ook nog zo. Vigo is nu 2 weekjes, maar ik begrijp je zorg. Onze oudste zoon zijn we vanaf 10 weken om 20.00 uur naar bed gaan brengen. Wij deden hem dan eerst in bad, dan voeden en dan in zijn wiegje leggen. En dat ging niet zonder slag of stoot. De eerste dagen huilde hij dan vaak meer dan een uur. Elke dag werd het huilen een beetje korter en na twee weken piepte hij ongeveer 5 minuutjes en viel dan in slaap. Het was even door bijten, maar uit eindelijk is onze knul wel een enorm goede slaper! Ze moeten leren om in hun bedje in slaap te vallen en dus niet slapend er in leggen.
Je moet zelf bepalen of je het al tijd vind om er nu mee te beginnen en hoelang je haar wil laten huilen.
Wel een tip: spreek met je partner af hoelang jullie haar maximaal willen laten huilen voordat je er naar toe gaat. Bijvoorbeeld 10 minuten en zet dan een kookwekker op tien minuten. Want geloof me, het lijkt vaak veel langer te duren dan het werkelijk duurd. Ga dan na 10 minuutjes even naar haar toe. Geef haar weer haar speentje(als ze die heeft) en leg bijvoorbeeld je hand op haar om haar rustig te maken. Ik zou niet tegen haar gaan praten en troosten, want dan geef je ze weer aandacht en blijven ze bezig.
Naja, dit is een manier hoe je het kan doen, maar iedereen doet het natuurlijk op zijn eigen manier!
Het belangrijkste is dat je het op een manier doet waar je jezelf prettig bij voelt en dat jij en je partner op 1 lijn zitten. En het tover woord is geduld! Geef het de kans, want meestal duurd het wel eventjes voor dat een methode effect heeft.
Heel veel succes!
Liefs,
Mar
 
Hoi vladdrac,

Onze Milan is nu 18 weken (ik ben een novembermama, maar lees soms mee) en sinds een week of 2 gaat hij rond 7 uur naar bed. De eerste weken was hij savonds ook graag bij ons. Wilden we hem om 7 uur naar bed brengen dan raakte hij volledig overstuur en ging hij om 10 uur naar bed, dan ging dat rustig en met een glimlach. We zijn dit een hele tijd blijven doen. Zo'n drie weken geleden wilden we 7 uur weer eens proberen en na een paar moeilijke avonden gaat het nu meestal heel ontspannen en slaapt hij snel.
Als ik je verhaal zo lees is het niet zo dat maud niet wil slapen. Het tijdstip sluit nog niet aan op haar ritme. Ik denk dat je het rustig de tijd kunt geven, volg lekker jullie gevoel.
Groetjes banka
 
hey ,ik vind het echt niet verwennen hoor,ik denk dat ze gewoon behoefte eraan heeft om lekker bij jullie te liggen,onze meid heeft dat trouwens nu ook hoor,savonds rond 19.00 krijgen we haar absoluut niet in haar bedje,ze wilt gewoon lekker bij ons,dus dit doen we ook,en vervolgens om 22.00 uur gaat ze lekker slapen in haar bedje,dus neee het is echt niet verwennen. groetjes
 
Ook wij houden Pim tot zijn laatste voeding (rond 0.00 uur) beneden. Na de fles van 19.30 valt hij moeilijk in slaap en wil dan het liefste bij ons zijn. Meestal valt hij dus ook in onze armen in slaap en vervolgens leggen we hem in de box, waar hij lekker verder slaapt. Na de laatste voeding gaat hij lekker in zijn eigen bedje slapen. Zelf zie ik dit niet als verwennen, hij vindt het gewoon fijn om bij ons te zijn en als ik heel eerlijk ben, vind ik het zelf ook wel fijn zo. Over een aantal weken zal het anders zijn en dan verlang ik weer naar deze tijd. Dus tot die tijd, geniet ik ervan!
 
Heel normaal. Baby's zijn tot 3 maanden in de avond vaak onrustig. Het is beter dat ze rustig bij je liggen dan ze overstuur in hun bedje te laten liggen. Kies waar jij je goed bij voelt en verwennen kun je pas echt na 6 maanden. Wel kun je af en toe proberen om haar in haar bedje te leggen zodat je kunt checken of alleen slapen alweer lukt.

Geniet van je meisje!
 
Je bent niet de enige Jake krijg ik na de 17:30 voeding met geen mogelijkheid in slaap. Hij wil dan alleen bij me hangen of spelen met zijn rammelaar. Dit duurt meestal tot zijn laatste voeding (zo rond half 12) daarna slaapt hij tot 6 uur in de ochtend door.
 
zo, half twaalf, pfff, dan heb ik het nog makkelijk, ik ga nu werken om het ritme naar 8 uur s avonds te krijgen, dat Maud dan de laatste fles krijgt, maar ik dat dit wel heel langzaam.
 
Terug
Bovenaan