verwennen???????

hallo

ik heb even een vraagje!!! Onze dochter van 9 weken is de laatste dagen savonds erg huilerig zodra we haar neerleggen zet ze het op het brullen echt zielig. Ze is alleen stil (valt in slaap) in de draagzak. Nou sta ik dus tijdens het eten haar af en toe in slaap te wiegen en als ze slaapt kan ik zitten. Zodra ik er uit de zak haal wordt ze wakker en gaat weer huilen. Ik heb er een goed gevoel bij om haar bij me te dragen als ze zo huilt en haar dus ook zo stil krijg. Aan de andere kant ben ik bang dat ik er teveel verwen en dat ze eraan gewent raakt. Maar haar laten huilen kan ik ook niet!!!! wie heeft er hier ervaring mee, raad of tips zijn welkom bedankt.

een twijfelende moeder
 
Je moet doen waar je je goed bij voelt! Mijn kindje, nu 6 maanden, heeft de eerste drie maanden veel gehuild 's avonds. En alleen als we heen en weer liepen met hem werd het huilen wat draaglijker. Ook overdag was hij regelmatig huilerig en dan pakte ik hem ook lekker vast of ik deed hem in de draagzak, zodat ik toch nog iets kon doen. Het huilen wordt vanzelf minder en ik denk niet dat je ze al kan verwennen. Ze willen gewoon heel graag bij je zijn en hebben behoefte aan het contact met hun vader/moeder. Hij huilt nu bijna niet meer, alleen als er echt wat is. SOms heeft hij wel een periode dat hij wat vaker vastgehouden wil worden, maar hij heeft ook periodes dat hij lange tijd achter elkaar zichzelf alleen kan vermaken. Dus ik heb niet het idee dat hij er gewend aan is geraakt.
Succes in ieder geval
 
Hoi, gewoon doen wat je hart je ingeeft en waar je je lekker bij voelt. Een baby van die leeftijd kan je echt niet verwennen. Ons zoontje huilde ook veel savonds. Alleen bij ons was hij stil. nu vindt hij het nog steeds erg fijn om bij ons te gaan slapen maar hij kan het ook gewoon alleen!
 
Hoi hoi
Als jou gevoel zegt dat het goed is
Moet je niet twijfelen
ze heeft 9 maanden in je buik gezeten en herkend de geluiden van jou lichaam erg goed waardoor ze rustig word
Mijn tip is geniet van de momenten dat ze lekker bij je ligt
Het is namelijk zo voorbij
Mijn zoontje is 11 maanden en die heeft geen tijd meer om bij me te hangen
en te kroelen
veel te druk met alles om zich heen
Groetjes Heleen
 
Hoi,

Ik ben van mening dat je een kindje van deze leeftijd nog niet kan verwennen. Ze heeft behoefte aan jou warmte en liefde en waarschijnlijk je beweging om in slaap te komen.

Misschien is het een idee om een hangmatje op te hangen in de box of haar bedje. Daar voelen veel kinderen zich heerlijk geborgen in. Lekker knuf, warm en wiegend.

Succes.
En doe waar jullie je goed bij voelen.
Groetjes joyce
 
Hoi,

Je meisje zal gewoon wel even de aandacht nodig hebben. Mijn oudste was een echte huilbaby en daar heb ik ook uren mee rond gehobbeld en ik heb echt niet het idee dat ik hem daarmee verwend heb. Hij had het gewoon nodig.

Als ze trouwens iedere keer als je haar neerlegt begint te brullen zou je misschien ook aan een oorontsteking kunnen denken.

Succes ermee.

Groetjes Esther
 
Allereerst: luister naar je gevoel! Lees / luister naar tips en adviezen en probeer ze uit of leg ze naast je neer. Het is jouw kind en jij bent degene die bepaalt hoe je er mee omgaat!

In tegenstelling tot de vorige berichten, hebben wij het anders aangepakt bij onze dochter. Zij begon op een gegeven moment steeds te huilen als ik stond te koken. En in eerste instantie kon ook ik haar niet laten huilen. Op een gegeven moment hebben we dat echter tóch gedaan (nadat ik mezelf ervan overtuigd had dat ze geen vieze luier had, geen honger had etc.). Ik heb twee dagen met kromme tenen en het zweet op mijn rug in de keuken gestaan. Wat kostte het mij een moeite om haar toch niet op te pakken! Maar na die twee dagen was het over en heeft ze niet meer gehuild.

Deze zelfde tactiek hebben we toegepast toen ze na 3 maanden opeens 's nachts begon te huilen, terwijl ze anders al tot 06.30 uur doorsliep vanaf 23.00 uur! Uiteraard zijn we wel naar haar toegegaan om te kijken wat er evt. aan de hand zou kunnen zijn, maar we hebben haar niet uit bed gehaald.

Misschien vinden jullie mij nu een "ontaarde" moeder, maar het heeft wel gewerkt. Als onze dochter nu huilt, dan weten we dat er ook echt iets aan de hand is...
 
Wat het ook zou kunnen zijn is dat jouw kindje zichzelf in slaap huilt. Dat is bij ons zo geweest. Toen onze dochter pas geboren was, huilde ze elke keer wanneer we haar in de wieg legde....en uiteraard pak je je pas geboren baby dan op en ga je er mee aan de wandel....dus zo ook wij. Onze wijkverpleegkundige vertelde ons toen dat sommige baby's zichzelf in slaap huilen. Dat gaat dan als volgt. Ze huilen (krijsen) en dat neemt dan in volume af dan is het na een tijdje (lees: 10 minuten of langer) stil en dan beginnen ze weer te huilen en dan is het weer stil. Het huilen duurt steeds korter en neemt in volume af en de stiltes duren steeds langer. Dit alles kan met elkaar ongeveer een half uur duren (en ik hoor je denken...EEN HALF UUR!!!!)Als je haar dus wel oppakt, en je legt haar weer neer nadat ze getroost is, dan begint het weer van voren af aan.... Nou toen wij dit wisten en het met de allergrootste moeite gingen uitproberen....er een wereld voor ons openging, want je voelt je zo machteloos en onzeker. Probeer het, misschien heeft ze het gewoon nodig.
Veel succes!
 
Terug
Bovenaan