verwennen?

Hey,

Op deze site staat een artikel over verwennen van baby's. Een van de dingen die er stond was dat verwennen oa betekende voeren als dat niet meer nodig is.
Nu krijg Floor haar brood altijd van mij. ik snij het in stukjes, en stof die in haar mond. Ik weet zeker dat ze het zelf kan, want wat ik haar ook te eten geef, ze stopt het in haar mond.
Ik doe het alleen niet, omdat ik dan haar outfit in de was kan doen, en de kinderstoel helemaal moet schrobben. Bovendien ben ik bang dat ze de helft op de grond gooit voor de hond.

Mijn vraag; hoe doen jullie dit? Moet ik haar gewoon nu al zelf brood laten eten? En bijvoorbeeld de hond in de bench doen?

Groetjes,

T

Hi T,

Pf, ik zou, zeker je motivatie lezend gewoon lekker blijven voeren en misschien een paar momenten in de week kiezen om 'r lekker te laten kliederen.
Dus als je alle tijd hebt, haar van te voren een vies shirtje etc. aandoen en misschien een grote vuilniszak onder de kinderstoel om je vloer (indien nodig) te beschermen.

Warren zou ook prima zijn brood zelf kunnen eten, alleen ook net wat jij zegt: het duurt dan waarschijnlijk een uur en daarna aan de grote schoonmaak.

Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal wat er 'verwennen' aan is als je je kind voert..?
Zouden ze dan lui worden? Of hun motoriek minder ontwikkelen?
Ik betwijfel dat, maar goed, ik heb er niet voor op school gezeten hoor.

Voer en klieder ze!
Evje

Ha,

Van mij krijgt ze haar eten ook zelf.
Ik geef alleen een soepstengel of een broodkorstje wat ze "zelf"mag eten, de rest doe ik...

Verwennen...tja breed begrip denk ik.
Als ik alles moet geloven dan verwen je ze nogal snel...
Het komt allemaal wel vanzelf denk ik.

Gewoon doen wat jij denkt dat goed is en past...

hmm..

gelukkig. van mij krijgt ze inderdaad ook soepstengel, lange vinger, rijstewafel, en schijfjes komkommer zelf. Dus ze krijgt zat zelf ;)

stond in de lijst van nieuwe artikelen rechts op de site. zie het nu niet meer staan. zijn van die dingen waa ik dna ineens weer onzeker van wordt: als ik een ding niet wil, dan is het een verwend kind!

Gewoon lekker blijven doen zoals je doet.
Ik kan me niet voorstellen dat je een kind verwend omdat je het helpt met eten. Het is wat anders als we over een jaar nog steeds gevoerd worden.

Julia eet wel zelf brood, maar dat komt meer omdat ze niet wil dat wij het in haar mond doen. Ze wil dit zelf opakken van de tafel.
Gisteren gaf mijn man haar en soepstengel in haar hand, in plaats van dat hij het op de tafel voor haar neer legde.
Keek Juul hem verontwaardigd aan, legde de soepstengel voor haar neer en pakte hem toen zelf weer op. En ze trok echt zo'n gezicht "zo doen wij dat papa, ik doe dit zelf!". Poeh volgens mij krijgen we nog heel wat te stellen met die meid...

Nou hier word Kyandro ook gewoon geholpen met eten,ik zie een kind van 8 mnd niet zelf pap eten haha,een koekje of rijstwafel eet hij natuurlijk wel zelf.
en onze dochter van bijna 4 eet sinds kort ook pas haar pap sochends zelf....niet dat ze het zelf niet kon,maar gewoon het moment lekker bij mama op schoot,wat maakt het uit,sinds kort wil ze het wel zelf,dus komt uiteindelijk allemaal wel goed.
liefs jootje

Ik voer Diederik ook hoor, inderdaad, anders duurt het een uur en zijn motoriek is nog niet zo goed dat alles ook in zijn mond terecht komt (hij gaat er op een gegeven moment ook mee spelen).

Ik ben meer bang voor het verwennen in de zin van: opgepakt worden wanneer hij huilt, altijd in het centrum van de belangstelling staan, etc. Daarom ben ik heel blij dat hij naar het KDV gaat, dan is hij even niet de enige maar moet hij ook eens wachten op een ander kindje.

Terug
Bovenaan