verwijd nierbekken

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Afgelopen vrijdag hebben we de 20 weken echo gehad.
An sich was alles goed. maar ze zagen wel aan 1 kant een milde vrom van een verwijd nierbekken. Dit betekent dat we rond de 30 weken een exra echo krijgen om te kijken of het nog te zien is of niet.

Hefet iemand hier ervaring mee?

Groetjes

Hallo,

Bij ons precies hetzelfde verhaal. Ook wij moeten met 30 weken terug. Ik ken een meisje en een jongetje die het ook allebei hadden en dat is prima in orde gekomen. Bij het meisje was het met de 30 weken echo weg en bij het jongetje niet maar toen hij 2 was en op de laatste controle ging voordat ze tot operatie over zouden gaan bleek het toch voldoende bijgetrokken.   Het is niet leuk dit nieuws maar gelukkig geen levensbedreigende afwijking. Wij waren best geschrokken maar inmiddels heb ik zoveel positieve verhalen gehoord dat ik er niet meer zo mee zit. We zien wel..

gr.Ing

Mijn dochter had het ook met de 20 weken echo. Met 30 weken was het bijgetrokken. Anders had ze na de geboorte preventief antibiotica gekregen omdat de kans op urineweginfectie groter is met een verwijd nierbekken. Verder mag je, als je dat wil, gewoon thuis bevallen. Niets ernstigs dus.

hoi,
als ze een milde vorm hebben gezien en je niet doorgestuurd hebben naar een academisch ziekenhuis en je met 30 weken pas weer een echo krijgt. Is het inderdaad iets milds en hoef je je geen erge zorgen te maken.

Bij mijn zoon waren beide niertjes wat vergroot bij de 20-weken echo, wij zijn gelijk doorgestuurd naar een academisch ziekenhuis. Daar zeiden ze idd dat de ene kant mild en de andere kant matig vergroot was. 3 weken later moesten we terug en toen was 1 nier doorgescheurd en kapot en de ander stond op klappen. Wij hebben ons kindje moeten laten gaan...

Maar gezien de weg die ze bij jullie volgen, zal het bij jullie heel anders zijn. En misschien rot om te zeggen, maar het gaat maar om 1 nier. En met 1 nier kan je prima leven.... Ik hoop dat de nier bijgetrokken is over 10 weken,

groetjes
Patricia mama van Bas*

Pat, Vreselijk voor je dat je je kindje hebt moeten laten gaan. Dat gun je niemand.
Ik begrijp dat het bij jouw zoontje ging om vergrootte niertjes? Bij mijn kindje gaat het om een verwijd nierbekken. Wat ik   begrepen heb staat dat los van de niertjes op zich. Die werken goed, want ze kon aan het vruchtwater zien dat het kindje goed dronk en plaste.
Het nierbekken zorgt voor de afvoer van bacterien. Tijdens de zwangerschap is dat geen probleem, daraahet kindje dan nu nog in een steriele omgeving zit. Na de geboorte zou dit kunnen zorgen voor ontstekingen. Vandaar ook de anmtibiotica, waar al iemand over schreef.

Ing, heeft het bij jou lang geduurd voordat je weer een beetje kon genieten van de zwangerschap? Of heb je je er nooit echt druk om gemaakt? Weet je al wanneer je de dertig weken echo hebt?

Patricia,

Wat vreselijk naar  zeg! Hopenlijk hoef je dit niet nog een keer mee te maken!

Of ik inmiddels kan genieten? Het is voor mij lastig om voluit te genieten maar dat komt niet direct door de verwijde niertjes want daar probeer ik het meest positieve van te hopen. Mijn voorgaande zwangerschaps is nogal dramatisch verlopen. Ik was zwanger van een tweeling en 1 van mijn meiden heeft het niet gered. Ik ben dus zowiezo erg angstig zwanger en bang voor het ergste. Die niertjes is voor mijn gevoel dan het minst erge... Maargoed als ik Patricia's verhaal lees denk ik wel oeps... Eng hoor!

lfs ing

Terug
Bovenaan