Verwijderen Implanon

<p>Drie jaar geleden heb ik m’n eerste Implanon laten verwijderen in het ziekenhuis. Zo gepiept. Helaas heb ik er, tegen m’n onderbuikgevoel in, gisteren voor gekozen om m’n Implanon bij de huisarts te laten verwijderen. Wat een fucking drama! Half uur ploeteren met twee man, drie hechtingen en m’n hele boven arm bont en blauw. Daarbij voelde ik een groot gedeelte van het snijden, elke keer beetje meer verdoving, maar leek niet veel te doen. Zijn er meer van dit soort ervaringen? En zo ja, was dit dan bij huisarts of kan dit in het ziekenhuis ook voorkomen als ie vast zit of wat moeilijker te vinden is? <br /><br /></p><p>Ik heb alvast tegen m’n vriend gezegd dat hij er een knoop in mag leggen als we gezegend zijn met een tweede, haha!</p>

Het is bij mij al heel wat jaar geleden, maar ik weet nog goed dat de verwijdering bij de huisarts was bij mij ook een drama was. De verdoving duurde al heel lang voordat het werkte en die arme man zat helemaal onder het bloed daarna. Qua hechtingen weet ik het niet meer.
Sowieso werkte bij mij de implanon niet goed, ik bleef maar bloeden, dus dat was eens maar nooit weer.

Ah ja dat hoor je ook wel vaker idd. Implanon werkte beide keren goed voor mij, maar twijfel door deze ervaring of ik hier weer voor zal kiezen. Ziet er na 2 dagen namelijk zo uit:

Dit had ik de vorige keer echt absoluut niet! Twijfel of ik hier iets mee moet doen, want voel me echt een beetje mishandeld ofzo. Maar misschien hoort dit er wel gewoon bij en heb ik de eerste keer gewoon mazzel gehad?

Goeie genade! Dat ziet er behoorlijk naar uit ? ik kan me niet herinneren dat ik zo bont en blauw was. Ik zou er toch eens over terugbellen, misschien dat de huisarts er zelf ook niet lekker van loopt.

Terug
Bovenaan