Verwijderen implanon

<p>Hi allemaal! Sinds een paar weken heb ik mijn hormoonstaafje laten verwijderen, niet vanwege een kinderwens maar aanhoudende klachten. Nu is het zo dat ik sindsdien nog niet ongesteld ben geworden; maar we hebben wel meerdere keren onveilig gevreeen. Nu heb ik het idee dat ik afgelopen vrijdag mijn eisprong voelde, maar is het niet gebruikelijk dat ik eerst ongesteld wordt? Ik vroeg me af in hoe verre de mogelijkheid bestaat dat ik zwanger kan zijn zonder menstruatie maar met eventuele eisprong. Heeft iemand hier ervaring mee? Mocht ik wel zwanger zijn is het kindje meer dan welkom, dat is het probleem niet. </p>
 
Je hebt een eisprong voordat je menstrueert. Als je onveilige seks hebt gehad in de periode van een eisprong, dan kan je zwanger raken en zal je dus niet menstrueren. Ik zou even een zwangerschapstest doen om het zeker te weten.
 
Bedankt voor je reactie! Ik hoorde van bekenden en las op t internet dat men eerst een bloeding had, en dan ook pas vruchtbaar waren. Wellicht wat naïef gedacht, maar een eventuele zwangerschap is welkom. Testen zou nu denk ik nog een beetje vroeg zijn?
 
Eisprong komt idd voor de menstruatie. Als die door de hormonen onderdrukt was dan heet bloedverlies ook eigenlijk een onttrekkingsbloeding, maar dat is natuurlijk op het oog moeilijk van elkaar te onderscheiden.

Vaak kan je op z'n vroegst positief testen vanaf zo'n 8-10 dagen na de (vermoedelijke) eisprong, maar dan heb je wel geluk nodig, niet iedereen test zo snel al positief. Sommigen testen zelfs na ruim 3 weken na de eisprong nog niet positief terwijl ze wel zwanger zijn. 14 dagen of meer aanhouden is voor de meeste vrouwen voldoende tijd om erachter te komen of ze wel of niet zwanger zijn met 1 test, vaak is dat ook ongeveer het moment dat je menstruatie er zou zijn als je niet zwanger bent.
 
Ik heb 1 december mijn implanon laten verwijderen. 5 dagen hierna een onttrekkingsbloeding gehad van zo'n 5 dagen. Hierna nog niks meer gezien ?kan zo slecht tegen het niet weten wanneer ik ongesteld word. 
 
Terug
Bovenaan