verwijderen neusamandel

Hoi Hoi...

Meestal plaats ik alleen berichtjes bij voorjaar 2005 moeders maar nu ben ik toch wel benieuwd naar de reacties van meerdere moeders. Vorig jaar  ben ik  moeder geworden van  Jasper (nu 16 mnd). Hij heeft al  heel wat oorontstekingen gehad met daarbij de nodige ab-kuren (al 4 in totaal). De laatste keer eind aug/begin sept. Hij is daar telkens zo ziek van. Koorts, huilen/hangerig, slecht eten... Nu zijn wij gisteren weer naar de kno-arts geweest en die heeft besloten om 1 nov a.s. zijn neusamandel te verwijderen. Heeft iemand hier ervaring mee? Heeft het wel geholpen? Ook zijn zijn keelamaldelen aan de grote kant maar daar doen ze voor het derde jaar niks aan.

Groetjes Henriet
 
Hallo!!

Ik heb er zelf niet écht ervering mee. Maar ik weet dat de dochter (4 jaar) van mijn vriendin ontzettend opgeknapt is, nadat die ellendige amandelen zijn verwijderd!! Ze was altijd verkouden, at slecht, sliep slecht, snurkte veel, huilde veel, etc. Nu zijn sinds kort haar amandelen (neus en keel) verwijderd en het is écht een héél ander kind geworden!! Ze is vrolijk, eet goed, slaapt goed, is niet meer verkouden, snurkt niet meer, etc. Kortom een hele verbetering!! Mijn vriendin heeft er wel om moeten "zeuren", of a.u.b. die amandelen eruit konden worden gehaald!! Ze willen het tegenwoordig schijnbaar niet meer zo snel doen... Vriendin is blij en dochter is ook blij. En ik weet van mezelf, althans van mijn moeder natuurlijk. Dat ik vroeger ook altijd ziek was en toen de amandelen eruit waren, was ik vrijwel nooit meer ziek!! Dus het zou een goede optie zijn voor jouw kindje!!
Succes ermee
 
Bij onze oudste dochter(3 1/2) zijn vorig jaar de neusamandelen verwijderd. Zij was het eerste jaar bijna niets anders dan verkouden. Na het jaar was dit zo goed als over. Totdat ze naar de psz ging en begon het weer erger en erger te worden. Dus uiteindelijk bij de kno terecht gekomen en die vond dat de neusamandelen verwijderd moesten worden. Het heeft een poosje geduurd voordat dit beter ging maar nu bijna een jaar later moeten we zeggen dat het een hele goede oplossing was. Als ze nu verkouden is is dit bijna niks meer vergeleken met voor de ok.

Toi toi toi

Renate
mv Dana(04-3-03)) en Marit(13-4-06)
 
hoi Henriet,
Bij onze dochter is in mei de neusamandel verwijderd. Ze was toen 19 maanden. Al vanaf haar geboorte was ze steeds verkouden en benauwd, we hebben vanaf dat ze 8 maanden was een puf-apparaat voor haar gehad, en diverse ab-kuren, maar het werd er niet beter op. Na aandringen van mij  heeft de huisarts haar doorverwezen naar de KNOarts en die zei gelijk: neusamandel eruit.   Na de operatie was de benauwdheid gelijk over, wel heeft ze nog 6-8 weken een verschrikkelijke snotneus gehad. Inmiddels zijn we nu 4 maanden verder, en dolblij dat we dit gedaan hebben. De huisarts had nog een half jaar willen afwachten, maar ik zag dat niet meer zitten.  
We hebben een heel ander kind gekregen, ze maakt gigantische sprongen in haar ontwikkeling en van een baby is ze nu een echte peuter aan het worden.
Succes en ik hoop voor je dat het bij jouw kindje ook zo goed helpt.

groetjes Melanie
 
wij hebben vorige week de neus amandelen laten verwijderen van mijn zoontje 14 maand oud dacht echt dat het helemaal goed ging
nou haalde ik hem vanmorgen uit zijn bed en toen zat hij toch weer onder het snot weer verkouden hij was al verkouden van af de kerstdagen dus was het wel een beetje zat hoop niet dat het weer opnieuw gaat beginnen mensen hier ervaring mee ???
 
Terug
Bovenaan