Verwijderen spiraal en zwangerschap/ menstruatie na verwijderen spiraal

Hi!

Ben benieuwd naar jullie ervaringen..

Op 12 januari heb ik mijn kyleena spiraal laten verwijderen omdat ik graag zwanger wil worden. Tot nu toe nog geen menstruatie die op gang is gekomen. Nou lees ik dat je ook gewoon zwanger kunt raken voordat je ongesteld wordt na verwijderen van de spiraal. Zijn hier ervaringsverhalen over? Ik wordt wat onzeker omdat de menstruatie (of het uitblijven ervan) normaal gesproken een signaal is dat je zwanger bent ja of nee en nu weet ik dat dus niet ?

Groetjes,
E.
 
Je natuurlijke cyclus moet weer op gang komen. Met een spiraal wordt deze minder onderdrukt dan met dr pil, maar je lichaam kan alsnog even moeten resetten. Was je met de spiraal nog ongesteld? Want als je niet ongesteld was dan weet je natuurlijk ook helemaal niet waar je in je cyclus zit en kan het best zijn dat je volgende week gewoon ongesteld wordt. Je kan inderdaad zwanger raken zodra je weer een eisprong hebt. Alleen als je nog geen menstruatie hebt gehad, dan is het moeilijk bepalen wanneer je eisprong is, tenzij je ovulatietesten gebruikt. Maar dan kan het zijn dat je die wel een tijdje moet gebruiken. Mocht je menstruatie uit blijven dan zou je wekelijks kunnen testen totdat of je menstruatie komt of je een positieve test hebt
 
Thanks voor de reactie!
Mijn menstruatie bleef inderdaad helemaal uit direct na het plaatsen van de spiraal. Vermoed inderdaad dat m'n lichaam de tijd nodig heeft om de cyclus weer op gang te brengen. In de tussentijd maar wat zwangerschapstesten in huis halen ;) 
Groetjes! 
 
Terug
Bovenaan