verwijderen sudocrem

In de categorie van "rare" vragen de volgende

Maaike had een paar dagen geleden een heel droog voorhoofdje dus manlief had bedacht dat ie er wat op moest smeren (op zich wel weer goed dat ie daar helemaal zelf opgekomen was, haha).

Maarruh, nu heeft ie er dus sudocrem opgesmeerd   en we zijn inmiddels drie dagen verder en het zit er nog steeds!!! Ik krijg het er echt met geen mogelijkheid af: zeep geprobeerd, ander vettig zalfje er overheen werkt niet, make-up verwijderaar niet, billendoekjes/snoetenpoetsers niet...
Kortom: weet iemand van jullie hoe ik dit er af krijg??? Ziet er namelijk wel een beetje gek uit, zo'n witte vlek op haar voorhoofdje!!

Groet, Juul

Hoi Juul,

het is inderdaad lastig te verwijderen, maar dat gaat het beste met zoete olie. Is te krijgen bij in ieder geval de apotheek. Misschien ook wel gewoon bij het Kruitvat of Etos ofzo.

Succes

Miranda

Hoi,

Misschien kun je er een beetje olie op doen (huidolie), dit even goed laten intrekken en dan wil het er misschien wel vanaf.
P.S. ik heb hier geen ervaring mee, maar ik heb het volgens mij ergens een keer gelezen
Als je gewoon baby huid olie gebruikt, kan  het nooit schaden.
Succes ermee!!

Groetjes van Gea  

Haha, das wel lief eigenlijk dat papa zo goed op zijn kindje past.
Ik werk in   de zorg en wij halen zinkzalf of sudocreme altijd weg meg olie, kan ook met gewone hoor.
Het zal er denk ik nu wel af zijn.
Groetjes

Inderdaad met olie.
Citroensap helpt ook goed. Lijkt me niet zo prettig op het huidje, maar als je dreumes de sudocrem in z'n handjes krijgt en sudocrem in z'n haar of de gordijnen smeert, wél handig .

Nog even een annekdote achteraf..
Mijn zusje had een tatoo laten zetten. Had peuterzoon de uierzalf te pakken gekregen, en was op het briljante idee gekomen om dit in zijn har te smeren.. en ook in dat van zijn broertje, toen 7 maanden oud!! Het "wetlook" effect was overweldigend en heeft ruim 3 weken stand gehouden!!!

Terug
Bovenaan