Verwijdering spiraal

<p>Hallo alle,</p><p>Ik heb vorige week mijn spiraal laten verwijderen. Nu is het geval dat ik mijn cyclus niet weet mijn spiraal heb ik totaal 2 gehad 1 van 5 jaar en de andere 2. Vandaag werd ik wakker en verloor ik een flink wat helder bloed maar is nu over gegaan op bruin/oud bloed. Kan ik dit al mee rekenen al menstruatie en dus begin van mijn cyclus of? </p><p>Ik hoor graag reacties en/of ervaringen.</p><p>Groetjes Babs</p><p> </p>

Hallo,
Je lichaam heeft even nodig om te resetten. Het zou natuurlijk je menstruatie kunnen zijn maar t kan ook heel goed van niet.
Ik zou even wachten tot je weer ' echt ' ongesteld wordt. Vaak is dat binnen 6 weken wel.
Ik heb mijn spiraal laten verwijderen , had toen ook 1 dag wat bloedverlies. Vervolgens na 3 wkn minimaal bloedverlies 3 dgn (dit bleek toch mijn 1ste ongesteldheid te zijn). Na een cyclus van 32 dagen hierna werd ik écht ongesteld.
Elk lichaam is anders. Kijk het even aan.
Succes!

Ik denk dat het wel een menstruatie kán zijn. Ik heb onlangs hetzelfde gehad: vier dagen na verwijderen van mn spiraal had ik vijf dagen bloedverlies. Qua hoeveelheid meer dan ik gewend ben sinds mn spiraal ruim een jaar terug geplaatst was. Hoewel de menstruatie daarvoor pas 18 dagen geleden was (en ik normaal een heel regelmatige cyclus van 28 dagen heb) weet ik zeker dat het toch een normale menstruatie was. Precies 14 dagen daarna had ik namelijk ook weer een eisprong. 

succes!

Zou zeker kunnen! Ik werd 2 weken na het verwijderen van mijn spiraal weer ongesteld, maar die conclusie trok ik eigenlijk pas achteraf nadat ik ongeveer een maand later weer een menstruatie had. Vrijwel direct was ik ook regelmatig, wel nog met af en toe een dag of twee verschil (tussen de 29-31 dagen). Na 6 maanden oid had ik alleen nog maar cyclussen van 29 dagen. Je kunt dus inderdaad al snel ongesteld worden (mijn eerste menstruatie na verwijderen van mijn spiraal was ook weinig/anders dan het later werd). Ik zou even kijken hoe het komende maand gaat! Succes!

Terug
Bovenaan