Verwijzing voortplantingsgeneeskunde

Hallo,

Mijn partner en ik proberen al een hele tijd om zwanger te worden maar helaas zonder succes daarom aangeklopt bij de huisarts.
Via de huisarts heeft mijn partner een zaadonderzoek laten doen en daaruit blijkt dat maar 2% van het zaad van goede kwaliteit is en zijn we voor verwezen naar voortplantingsgeneeskunde van het JBZ in Den Bosch.
De huisarts had het over ICSI traject dat we mogelijk kunnen gaan volgen.

Iemand ervaring met een doorverwijzing, wat kunnen we verwachten de komende tijd? Hoelang voordat je überhaupt begint aan ICSI?

En zijn er mensen die ervaring hebben met het JBZ in combinatie met een fertiliteitstraject. Ik werk zelf in het JBZ maar deze afdeling was altijd een ver van mn bed show.
Wij twijfelen om in het JBZ te blijven of misschien de verwijzing door te zetten naar UMC Utrecht of Radboud Nijmegen.

Ik hoor graag jullie verhalen en ervaringen.

Geen specifieke ervaring met Icsi danwel JBZ. Maar weet wel dat de eerste afspraken nog in het teken zullen staan van veel onderzoeken doen (bij beide) en een plan opstellen voor een aanpak. Afhankelijk daarvan kan het echt maanden duren alvorens je ergens echt aan begint zeg maar.
Wat betreft wel ziekenhuis: wij hebben toen gekozen voor het ziekenhuis in de buurt (uiteindelijk niet eens nodig geweest, maar toch). Ik zie bij een vriendin hoe veel afspraken. Ik zou dat met mijn dagelijks leven niet willen/kunnen combineren met een ziekenhuis op zeg een uur rijden vandaan. Je eigen ziekenhuis is dan nog best ‘praktisch’. Kun je voor eventuele echo’s tijdens je cyclus gewoon op je werkdag langsgaan.

Hallo Deb, ik zit in een IVF traject bij een ziekenhuis bij mij in de buurt. Ik zat op het moment met dezelfde vragen als jij en toen heb ik naar de afdeling gebeld, ze stonden me heel vriendelijk te woord en gaf mij geruststelling dat we de goede keuze maakten om daar heen te gaan.
De wachttijd moet op de website van het ziekenhuis staan.
Bij ons konden we na de intake direct met de behandeling beginnen.
Mijn ervaring is dat alles zo goed uitgelegd wordt en je zo goed wordt voorbereid, dat het spuiten en de punctie mij ontzettend is meegevallen. Behalve de wachtweken, die zijn echt verschrikkelijk!
Succes komende tijd!

Terug
Bovenaan