Verzakking na miskraam?

<p>Hallo dames.</p><p>Ik heb even complete paniek en ik hoop dat iemand hier ervaring heeft met mijn soort situatie. Uiteraard heb ik al contact gehad met de gynaecoloog maar ik kreeg het advies te wachten tot morgen want vanavond/vannacht hadden ze het druk met bevallingen..</p><p>Vorige week heb ik te horen gekregen dat mijn vruchtje met 8 weken was gestopt met groeien. Toen heb ik medicijnen gekregen om weeen op te wekken zodat het vruchtje eruit zou komen. Deze medicijnen heb ik woensdag om 19:00 uur ingenomen en donderdag ochtend kwam het vruchtje eruit. </p><p>Hierna had ik nog lichte bloedverlies, vrijdag was het bloedverlies eigenlijk zo goed als weg, tot zaterdag toen begon het weer.</p><p>Verder heb ik gewoon me ding gedaan want ik voelde me prima en de gynaecoloog heeft me niet gezegd dat ik rustig aan moest doen of wat dan ook. Ik doe paardrijden, dus ben intussen 3x op het paard gestapt. Vanmiddag toen ik van me paard af kwam had ik opeens vrij hevige bloed verlies en het gevoel alsof er iets bij de ingang van me vagina zat, leek wel alsof ik een tampon niet ver genoeg naar binnen had geduwd. Ik dacht dat dit een stolsol ofzo zou zijn, dus heb me er verder niet meer zo druk om gemaakt.</p><p>Maar zojuist voelde ik het nog steeds en ik begon me een beetje beurs te voelen van beneden, dus ging ik naar de wc en probeerde ik met een vinger in me vagina te voelen en ja hoor... Er zat ''iets'' bij de ingang van me vagina en ik heb geen idee wat het is. </p><p>Het is sowieso te groot om nog een rest te zijn van het vruchtje. Het is ook geen stolsol want het voelt gewoon aan als een stuk vlees en ik kan het ook niet kapot duwen ofzo.</p><p>Als ik licht druk zet op mijn buik, komt het er ook uit maar ik kan niet goed zien wat het nu voor moet stellen vanwegen het bloedverlies... (sorry beetje vies)</p><p>Ik heb echt complete paniek aangezien ik niet precies weet wat het is maar het eerste wat ik dacht was een verzakking... Maar kan dit door inspanning na een miskraam? Ik weet dat dit kan na een bevalling, maar na een miskraam?? Heeft dit gevolgen voor een volgende zwangerschap? De gynaecoloog die ik aan de lijn had deed een beetje nonchalant, ze hadden nu niet veel tijd dus ik kon morgen langs komen als het er nog steeds zat maar ze dacht wel dat het een stolsol zou zijn en nog los zou komen.</p><p>Nou let me tell you ik weet zeker dat dit geen stolsol is.</p><p>Sorry voor het lange verhaal ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft of advies heeft. Wat extra info, ik heb al een dochtertje van net 1 jaar, deze miskraam was me tweede zwangerschap en ik ben 26 jaar.</p>
 
@FynnZoe
Nou ik had dus de gynaecoloog aan de lijn, hun zijn 24/7 bemand maar er is maar 1 persoon en er zijn momenteel 2 bevallingen dus er is geen tijd. En ze zei dat het niet perse spoed is omdat ik gek genoeg geen pijn heb... Heb geen koorts, geen krampen, geen pijn.. Alleen complete paniek.
 
Oké aangezien je al een dokter hebt ingeschakeld durf ik wel te reageren, want uiteraard kunnen wij als forumdeelnemers geen medisch oordeel vellen. Ik heb zelf ook een missed abortion gehad rond dezelfde termijn,ook met medicijnen, en ik dacht ook dat het vruchtje eruit was. Ik voelde ook iets voor de uitgang zitten en verloor nog steeds bloed. Lang verhaal kort: ondanks de vlezige structuur was het wel degelijk een bloedprop en bleek ik vanbinnen nog behoorlijk te bloeden. De prop fungeerde als een soort van kurk waardoor ik dat niet door heb gehad. Mijn advies aan jou is dan ook om het scherp in de gaten te houden em zodra je je duizelig voelt, licht in je hoofd o.i.d. gelijk contact op te nemen met het ziekenhuis. Sterkte in ieder geval en beterschap, hopelijk gaat je kinderwens snel in vervulling!
 
@BH'tje
Super bedankt voor je reactie, dat geeft me weer een beetje hoop! Ik weet niet hoe ik deze nacht door ga komen gezien ik morgen pas bij de gyn. terecht kan. Ik vind het fijn om jou verhaal te lezen maar als ik zo voel kan ik me niet voorstellen dat het een bloedprop is want het voelt echt als een stuk vlees als ik het vast pas.
 
Even een update:
Ben net bij de gynaecoloog geweest en ze zei dat het idd bloedstolsels waren gelukkig. Maar toch heb ik nog steeds het gevoel dat er iets zit wat niet klopt en heb er nog steeds geen goed gevoel bij maarja.. volgende week weer een controle dus ben benieuwd wat ze dan zeggen.
 
Terug
Bovenaan