Verzakking

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,
Ik heb helaas een baarmoeder verzakking overgehouden na de bevalling. Opzicht heb ik geen last,  maar  er moet wat gebeuren. Ik ga naar de fysio de lastste maanden maar  dat helpt niet.  Ik denk dat  het moet  geopereerd worden. Heeft iemand anders ervaring met zoiets. Ik moet een afspraak maken met de gyn. maar ik stel het  elkaar keer uit.
Groetjes Sylvia  

Mag ik vragen hoe je dat merkt?
Heeft urineverlies hier ook mee te maken. Dat heb ik namelijk nog steeds

In het begin had ik veel last van urineverlies, nu niet zo erg meer, maar ik gebruik een ingleegkruis altijd.  Ik voelde  ineens iets en toen ik ging kijkenzag ik iets  daar  beneden, het kwam niet helemaal naar buiten maar  was duidelijk te zien. Als ik ong. ben dan wordt het wat erger. Soms kan  het ook je blaas zijn, maar in mijn geval is het de buitenwand van mijn baarmoeder.        

Sylvia, wat lijkt me dat rot zeg! Doet het ook pijn? Wel goed dat je het laat verhelpen, vroeger liepen de vrouwen hier 'gewoon'   mee door en kregen ze er alsmaar meer last van. Veel succes ermee!
groetjes,
Ruth

hoi,

allereerst wat ontzettend vervelend dat je dit hebt!! mijn zus heeft net de operatie achter de rug namelijk, zij had echt heel veel pijn en een totale verzakking. zij is geopereerd in amsterdam met een nieuwe methode die ze nog niet overal doen. ze heeft er heel veel baat bij gehad en is nu hersteld. wel een lange herstel tijd hoor!

veel stertke en laat er echt wat aan doen voordat het nog erger wordt hoor!!
succes

liefs sweety

he wat vervelend.

ik zou gewoon snel naar de gyn gaan, niet bang zijn, zoals het nu is kan het toch ook niet blijven?

Hoi Sylvia,

Ook ik heb een verzakking overgehouden aan de bevalling van mijn dochter Amber.
Ik loop al sinds  6 weken  na de bevalling bij de fysio. Ik heb een verzakking van de vaginawand dat tegen mijn blaas aan drukt.
Na het plassen kon ik moeilijk de laatste druppeltjes tegenhouden (als je begrijpt wat ik bedoel), kon mijn spieren niet goed aanspannen. Vooral in staande houding!
In het begin ging ik elke week naar de fysio, daarna elke 3 weken. Nu langere peiodes niet. Ik moet oefeningen doen, maar had nergens last van. Geen pijn of urineverlies ofzo. Daarom vond ik het moeilijk om eraan te denken om te oefenen. En de oefeningen zijn lastig thuis te doen, omdat je niet ziet of je het goed doet. Bij de fysio hebben ze een computer die de spierspanning laat zien, dus zie je wat het effect is van de oefening.
Mijn dochter is inmiddels 8 1/2 maand, ik ben eigenlijk wel klaar met die fysio... Inmiddels ben ik ook weer begonnen met sporten en dat gaat goed. Nu voel ik zelf dat het sterker is geworden. Na het weekend hopelijk de laatste keer dat ik erheen moet.

Sterkte,
Sonja

Jeetje wat vervelend voor jullie zeg, om zo lang na de bevalling nog last te hebben van "bijverschijnselen"

Sterkte ermee en ik zou gewoon langs de arts gaan hoor, want het lijkt me niet prettig

groetjes Yvonne

Terug
Bovenaan