Verzekering IVF

Hoi Meiden,
Ben ik weer even over de verzekering.
Het blijkt dat alle verzekeraars een clausule in de polis hebben staan dat je de polis die ook de eerste keer IVF vergoed al een jaar gehad moet hebben om het vergoed te krijgen.
Mijn verzekeraar heeft een mutatiemoment in januari dus dan zou ik tot januari 2006 moeten wachten voordat ik die 2500 euro vergoed krijg van de eerste IVF. Dit gaan we dus niet redden want we zijn over 6 tot 8 maanden aan de beurt. Dus meiden ook al is het nu nog niet actueel verzeker jezelf vast goed want als je het volgend jaar toch nodig blijkt te hebben scheelt het je een heleboel geld als je dan al een jaar de polis hebt waar ook de eerste IVF wordt vergoed. (standaard is de 2e en de 3e vergoed)

Liefs Inge

grrr, daar was ik al een beetje bang voor. ik heb ook te laat geinformeerd en kan t pas weer 1 jan. 2005 veranderen net als jij, maarik vraag me af of ze me niet gewoon wijgeren omdat ik endometriose heb...weet jij iets van om welke redenen ze je mogen wijgeren en of ze dat ook vaak doen? of iemand anders! aan de andere kant, als ik t nodig heb is t over een jaar ofzo, dat zou dus ook qua verzekering te vroeg zijn. ik hoop gewoon maar dat t niet nodig is.
wat gemeen trouwens he, ik heb er echt om zitten huilen van woede toen ik erachter kwam. heb ook veel moeite om m'n medijnen van na de operatie vergoed te krijgen...ik vind t zo oneerlijk! groetjes lis

Hoi Inge,

Bedankt voor de tip, het was wel een beetje te verwachten die verzek.ma. zijn gehaaide commerciële jongens.
Maar wel balen zeg voor jullie!
Typisch iets van dit waardeloze kabinet, welke idioten besluiten nu om te gaan bezuinigen op de gezondheidszorg? Kan alleen 'Balki' (de EZEL) zijn. Is inderdaad om je kwaad over te maken, zeker ook in jouw geval Lis...

Spaarze,
Suus

Hoi,
Ze sluiten je niet uit om endiometrose.Tenminste niet bij het ziekenfonds. Ik hoefde verder ook niets in te vullen. Er zit gewoon overal een jaar wachttijd in om te voorkomen dat mensen die net het nieuws hebben gehad zichzelf gaan bijverzekeren.

Het geldt met name voor ziekenfondsverzeraars volgens mij maar dat weet ik niet zeker. Mijn man is partculier verzekersd bij ABN en die krijgen wel al de 3 keren vergoed. Het is belangrijk om dit even na te gaan dus want die vakantie a 2500 euro is zo verdiend.
Wij laten er ons niet door tegen houden hoor. Ik ga echt geen jaar wachten. Ik heb me gewoon bijverzekerd. Je weet nooit wat er nog gaat wijzigen in de wetgeving. Mischien ruilen ze het komende jaar wel van de 1e naar de 3e keer niet vergoeden. Je weet het maar nooit. Het lijkt me trouwen erg zuur als je die hoofdprijs hebt betaald en vervolgens na 2 weken gewoon ongesteld wordt. Dan baal je volgens mij dubbel.

Liefs Inge

thanks Inge,
ga ik t ook gewoon oversluiten. jammer van dat jaar, maar ja. ik heb me er al druk genoeg over gemaakt en ooit een keer gelezen dat t 6000 eurotjes zou kosten (was int buitenland ergens) nou dan valt 2500 nog mee he... (not!) tja, t is heel erg oneerlijk, ik denk dat dat nog t ergste is; het gevoel dat je situatie niet serieus wordt genomen ofzo, ik kan t niet goed verwoorden...maar ik ga er me verder niet meer druk om maken...en net als jij: mocht t zover komen al helemaal niet uitstellen! bedankt voor de info, lis
ps: je kan t nog erger treffen : bij mijn vriend vergoeden ze t helemaal niet meer voor zijn verzekeringssituatie! stel dat ik die ook had!!!!!!! brrr

Terug
Bovenaan