Verzekering

Hoi een vraagje
Zijn jullie over gestapt naar een andere verzekering?
Als we in het nieuwe jaar zwanger worden dan is het wel fijn als je voor het een en ander goed verzekerd bent.
Wat hebben jullie gedaan?
 
Hoi meiden, ik heb het toen allemaal uitgezocht en het beste kwam je UT bij delta loyd.
ze vergoeden veel bijv zwangerschap cursus tot 150 euro etc.
Maar ook goede dekkeing voor kraamhulp ( weinig eigen risico)
 
succes met uitzoeken 
 
Heb er toevallig gisteren naar zitten kijken. Je hebt van OHRA en delta lloyd een meegroei verzekering die kan je 1x per jaar verhogen. Dsw kan je als je alleen een basisverzekering neemt in de loop van het jaar verhogen met een aanvullende verzekering met een wachttijd van 2 maanden. 
De aanvullende verzekering is vooral belangrijk als je wilt bevallen in het ziekenhuis zonder medische indicatie en voor de eigen bijdrage bij de kraamzorg. Deze heb je natuurlijk pas aan het einde van je zwangerschap nodig. 
Ikzelf ga denk ik voor DSW met eerst alleen basis verzekering en zodra ik zwanger ben een aanvullende verzekering erbij afsluiten. Enigste nadeel is dat ik dan geen tandarts verzekering heb ivm alleen de basis verzekering. Maar scheelt wel aanzienlijk met andere verzekeringen.
Je haalt de meerkosten voor de aanvullende verzekering er wel uit in vergelijking met de kosten van de eigen bijdrage bij ziekenhuis bevalling en kraamzorg. 
 
Hoi meiden ik zelf heb mijn verzekering toen aangepast door eigen risico weer naar standaard te halen (van €850 naar €350 zoiets)
Voor de rest niks. Want ik wilde thuis bevallen, geen cursus doen en geen kolf huren etc. (Je hebt zes dingen ofzo die dan vergoed worden maar als je daar geen gebruik van maakt is het onzin)
je moet even uitrekenen hoeveel je extra dat jaar aan premie kwijt ben en wat je ervoor vergoed krijgt.
en de grootste klapper die het verschil daarin maakt r is idd wat Kimbly zegt, in het ziekenhuis willen bevallen zónder medische indicatie.
 
 
Hey meiden, wat een gedoe die zorgverzekering. Hier ook nog niet zwanger, maar ik wil niet voor verrassingen staan.
Mijn vriend en ik willen wel graag in het ziekenhuis bevallen en ik zou graag een cursus doen. Maar de vraag is natuurlijk wanneer worden we zwanger????
ik heb dan dus de meet aanvullende nodig die ziekenhuis bevalling dekt. Maar die kost per maand 42€ extra bij OHRA. Maar als ik hem niet afsluit wil ik niet voor verrassingen staan.
Ik heb de vraag even bij OHRA gelegd of het mogelijk is om hem af ge sluiten wanneer je ontdekt zwanger te zijn hem dan af te sluiten. Lukt Het niet, wil ik natuurlijk niet al 42 euro betalen, zonde van het geld!
als ik reactie heb deel ik hem graag
 
Ben nu 33+3 zwanger en heb mijn verzekering aangepast van basis naar pakket die alles rondom de bevalling vergoed.
deze aanvulling gooien we er weer af in maart dan hebben we deze niet meer nodig
 
Ik heb de zorgverzekeraar OHRA  net aan de telefoon gehad! 
Ik blijf bij de basis verzekering met extra tandarts verzekering. Mocht ik toch eind december of begin van het jaar zwanger worden, kan ik gebruik maken van de meegroei service en neem ik het hoogste aanvullende pakket. 
Erg blij dat ik het nu weet. Want mijn vriend en ik kwamen er helemaal niet uit. 
 
Terug
Bovenaan