verzekering

ja
meteen doorgeven zodra je zeker weet dat t in orde is (ik heb t met plm 16 weken doorgegeven)
zeker als je ziekenfonds verzekerd bent want dan willen zij vaak eea regelen met de kraamzorg en zo.

bel anders je verzekering even om te vragen.

oh ja, ik kreeg via mijn verzekering ook een kraampakket. daarvoor moet je eerst wel doorgegeven hebben dat je in verwachting bent ;)

liesbeth
 
Ik neem aan dat je ziektekostenverzekering bedoeld. Gewoon even bellen. De kleine moet officieel op de polis van de kostwinner, maar ik weet niet of dat ook geldt als je niet gehuwd bent. Moet ik zelf ook even navragen. Wil niet dat ons kind op de polis van mijn vriend komt want das helemaal niks. Die van mij is beter.

Als je alleenstaand bent en een kleine krijgt, dan zou je ook je aansprakelijkheids- en reisverzekering moeten omzetten naar gezinsdekking. Iets waar niet iedereen aan denkt.
 
Voor het regelen van kraamzorg moet je tussen de derde en vijfde maand zo'n beetje bellen. Voor het aanvragen van een ziektekostenverzekering voor de baby pas na de bevalling.
 
een aansprakelijkheidsverzekering voor het gezin. De zogeheten AVP. Als je alleenstaand bent zal die op alleenstaande dekking staan. Krijg je ene kindje, dan moet je 'm omzetten naar gezinsdekking.

De AVP zorgt ervoor dat je verzekerd bent voor als je bijvoorbeeld bij je buurvrouw een vaas omstoot of als je kindje ineens het idee krijgt de auto van oma te wassen met zand waardoor deze opnieuw gespoten moet worden.
 
Ja, een aansprakelijkheisdverzekering wil je ook voor je baby. Sommige kdv's staan erop: onder de handen van mijn kleintjes zijn al heel wat brillen gesneuveld. Door overgeven en diaree kan ook best wat schade op behang, vloerbedekking, banken ed ontstaan, camera'tje op de grond laten vallen. En dan hebben we het nog niet over het dreumesje dat plotseling de straat opliep waardoor de buurman zijn auto tegen een boom moest parkeren om het liefje te ontwijken. Kortom, doen.

Met je ziektekostenverzekering moet je bellen om je kraamzorg te regelen, en dat doe het liefst zo snel mogelijk. 16 weken is laat, ik kon toen geen kraamzorg meer krijgen via de praktijk van mijn verloskundige; dat moest toen via een ander bureau: slecht plan als verloskundige en kraamverzorgster elkaar nog nooit gezien hebben bij je bevalling.

Wat betreft de ziektekostenverzekering van de kinderen hoefde ik alleen maar een geboortekaartje te sturen (Zorg en Zekerheid) en zij regelen de rest met terugwerkende kracht tot de geboorte: het is dus niet zo dat je kindje niet verzekerd is voordat dat kaartje hebben ontvangen.


Succes,
michelle.
 
Terug
Bovenaan