Verzekering

Als je zonder medische indicatie in het ziekenhuis gaat bevallen, moet je een eigen bijdrage betalen. Volgens mij is dit ongeveer E 150 / 200,00.

In krijg via mijn ziekenfonds (met aanvullende verzekering) mijn hele eigen bijdrage vergoedt (dus ook de kosten voor ziekenhuis en kraamzorg)

Ik denk dat het beter is als je navraag doet bij je ziekenfonds.
Succes
 
is helemaal niet waar. ik hoef helemaal niks te betalen. en ga ook niet bevallen met medische indicatie. gewoon omdat ik dat zelf wil.
misschien als je particulier verzekerd bent ofzo? ik ben CZ aanvullend.

je moet gewoon je verzekering ff bellen heb ik ook gedaan, en dan weet je het zeker.

gr. v sandy
 
Het ligt aan je verzekeraar en of je een uitbreiding hebt op het standaard pakket. Je kan het beste dus je verzekeraar bellen.

Ik zit bij VGZ, integraal plus dekking en zou alles vergoed krijgen als ik zonder medice indicatie in het ziekenhuis zou willen bevallen.

Het verschilt echt per maatschappij en je verzekeringspakket.
 
Dit was het antwoord wat ik een tijd terug kreeg van het zilverenkruis, ik ben via het ziekenfonds:

POLIKLINISCHE BEVALLING ZONDER MEDISCHE INDICATIE
Wij vergoeden vanuit het ZilverPakket bij een poliklinische bevalling
zonder medische indicatie 50% van de op basis van de ziekenfondswet in
rekening gebrachte eigen bijdrage. Dit houdt in dat u een eigen bijdrage
heeft van EUR 131,50.
 
Sandy,

je moet eens op de site van CZ kijken, daar staat namelijk wel dat een bevalling in het ziekenhuis zonder medische indicatie 100% vergoed word, maar er staat ook bij dat de Maximale vergoeding 164 euro is. Ik weet niet precies hoe ze dat bedoelen, maar wat ik eruit opmaak is dat ze tot 164 euro helemaal vergoeden en dat je de rest (als het meer kost) misschien wel zelf moet betalen? Maarja als ze tegen jou gezegd hebben dat ze alles vergoeden....

Ik ben ook CZ verzekerd maar ik ga op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen dus dan is het zowieso gratis.

groetjes, Jane 41+2
 
Ik ben bij Unive verzekerd, toppakket en ik mag zonder medische indicatie gratis in het ziekenhuis bevallen.

Of je wel of niet een eigen bijdrage moet betaling is afhankelijk van de verzekeraar en de dekking die je hebt.

Succes

Groetjes Linda
 
Terug
Bovenaan