Verzekering?

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

Nog even en dan gaat het gebeuren!
Nu lees ik wel overal dat je je verzekeringspapieren bij de hand moet hebben.
Hoezo, wat wordt hiermee bedoeld?
Mijn ziektekosten-verzekering is op de hoogte van mijn zwangerschap, wat moet je nog meer doen dan? M'n pasje gaat sowieso mee naar t ziekenhuis, zo ver was ik al.

Weet iemand wat hiermee wordt bedoeld?

Groetjes, Patries 36,3 weken

Hoi,
Wat raar dat je die papieren mee moet nemen, ik heb altijd mijn verzekeringspasje in mijn portemonnee zitten dus ook toen ik moest bevallen.
Niemand heeft er trouwens ooit naar gevraagd.
Succes met je bevalling,
Groetjes Rene, mv Isabel

Hoi,
als je in het ziekenhuis gaat bevallen is het handig om je verzekeringspasje mee te nemen en ook het ponskaartje van het ziekenhuis (als je dat niet hebt kun je dat ter plekke laten maken).
De baby meld je later ook aan bij het ziekenfonds.

groet van Else

Hoi,

In principe heb je alleen je kaartje van de verzekering nodig, en je ponskaartje van het ziekenhuis. (als je die niet hebt kan de verpleging met jouw verzekeringskaartje een ponskaartje maken)
Wel is het handig om het telefoonnummer van je verzekering bij je te hebben. Dit om je kindje er aan te melden, maar ook als je vragen hebt. Onze dochter was 4 weken te vroeg geboren. (afgelopen mei)  Ze moest blijven totdat ze goed kon drinken, en genoeg was aangekomen. Omdat ik BV gaf wilde ik graag bij haar blijven. Ik heb toen overlegd met mijn verzekering, en dat kon. (onder bepaalde voorwaarden) Ik heb dus samen met haar 11 dagen in het ziekenhuis gelegen. Ik op de kraam, zij op de kinderafdeling.  Erg handig dus dat ik het nummer bij de hand had!

Groejes, Cathy

Hallo dames,

Wanneer bel je je verzekering dat er een kindje geboren is ,gelijk of kan dat wel even wachten ,ben bang als het evt misgaat je niet verzekerd bent?
Hoe regel je dit het beste??

Groetjes

Terug
Bovenaan