Verzekering

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik zit nu  in mijn wachtweken (alleen een ander soort wachtweken waarin de meesten van jullie zitten). Ik spuit nl. zoladex, en zit daarmee dus een beetje in de overgang. Niet ongesteld worden, maar ook geen kans op een zwangerschap.  Zware weken dus die voorbij kruipen. We gaan eind mei kijken hoe die hormonen aanslaan, waarna we vervolgens direct gaan beginnen met IVF (als de endiometriose weg is waar ik wel van uit ga).

Nu vraag ik me alleen af hoe het zit met IVF en de verzekering.
Moet ik vantevoren toestemming hebben of andere dingen regelen?
Hoe hebben jullie dit ervaren?

Groeten Stella

hoi hoi,

Ik heb nog geen ervaring met IVF, maar ik weet dat ik bij mijn verzekering daarvoor eerst toestemming moet vragen.

Heel veel succes!
liefs,
mama Peet

Hoi Stella,

Mijn gyn heeft een medische verklaring geschreven voor mijn verzekering. Deze heb ik opgestuurd naar de verzekering (altijd zelf een copie houden) met een aanvraag. Een paar weken later  lag de goedkeuring van mijn verzekering op de mat. Dit was niet voor IVF, maar voor IUI, maar volgens mij gaat dat op dezzelfde manier.
Succes ermee!!!!!

Groetjes Kippie.

Hoi meiden,

dank voor jullie reactie.

Voor diegene die ook met IVF starten (en mezelf natuurlijk) heb ik toch nog maar even met de verzekering gebeld.

Je moet via het ziekenhuis een aanvraagformulier indienen om een machtiging te krijgen van de verzekring.
De aanvraagprocedure duurt zo'n 4 tot 8 weken!

Dus ik heb besloten om maandag maar even met het ziekenhuis te bellen om een en ander vast in gang te zetten. Anders kan ik straks al alles wat ons betreft weer goed zit en we lekker mogen starten nog 4-8 weken op de toestemming gaan zitten wachten ook!!!! beter nu vast regelen dus.
Groetjes Stella

Ik ben bij het OZ verzekerd, maar heb nooit iets hoeven te tekenen en op te sturen.
Heb de collectieve basisverzekering.

Terug
Bovenaan