Verzekering

hallooo,,

Okey, nou denk ik gisteren ik ga eens checken of ik wel voor alles verzekerd ben.
Nou blijkt dat ik niet het verzekeringspakket heb waar alles bij vergoed wordt.
Toen ik vroeg of ik dat pakket nu wel kon krijgen zeiden ze dat ik dat alleen in januari kan krijgen.
Ik ben in februari zwanger geworden en in november uitgerekend. Die kleine blijft niet wachten tot mijn verzekering goed geregeld is. Maarja dat kon die man dus nix schelen. Dan had ik dat maar eerder moeten veranderen.
Maar ik had nooit durven dromen dat ik nu al zwanger zou zijn.

Dus het komt er dus op neer, dat alle echo's enzo wel vergoed worden , maar de kraamzorg moeten we een deel uit eigen zak betalen. en de bevalling in het ziekenhuis ook. Alleen wanneer ik om medische noodzakelijke redenen in het ziekenhuis moet bevallen krijg ik het vergoed. Echt vaag.

Maar ja, wie zit nog  meer met die probleem?

En is kraamzorg echt noodzakelijk?

Groetjes,

Conny

Hoi Conny,
Mijn verzekering vergoed ook niet alles, een klein gedeelte van de kraamzorg moeten wij ook zelf betalen,maar kraamzorg is wel een must hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!! Na je bevalling ben je de eerste dagen echt even kapot en is het heerlijk dat er iemand is die je huishouden overneemt, en je natuurlijk handige dingen leert over de verzorging van je kindje!!
Gr. Ilse

hai mama Conny

Bij welke verzekering zit je?
ik zit bij de ohra en voor onverwachtse gebeurtenissen bv zwanger,kinderen het huis uit of kinderen bijschrijven hebben ze een speciale verzekering dat je ten alle tijden aan kan passen!

Het lijkt me erg raar als jou verzekering zegt dat het niet kan je weet in januari nog niet dat je dat jaar zwanger word!!!!!!!!

Ik zou nog is bellen,want meestal zijn het callcenter medewerkers die de tel aanemen en als ze ff geen zin hebben krijg je niet het juiste antwoord (heb zelf ook als agent gewerkt dus weet wat voor mensen daar zitten).

Laat het ff weten als je meer weet

goetjes Brenda

hoi hoi

ik ben ook zo verzekerd als jij iedreen uit mijn omgeving eigenlijk
je eigenbij drage aan de kraamzorg valt wel mee wij moesten bij ons laatste kindje 201 euro bijbetalen en wij hadden toen 7 uren per dag.
de kosten als je zonder indicatie in het ziekenhuis wil bevallen weet ik niet precies maar volgen mij was dat in ieder geval ook niet duurder dan 200 euro.

liefs silke

Eigen bijdrage bij kraamzorg is wel normaal hoor. Het valt wel mee wat je moet betalen per uur. Maar een paar euro. Kraamzorg is niet verplicht, maar oh zo fijn. Je moet er vanuit gaan dat je de eerste week echt heel weinig kan. Je moet overal aan wennen. Moet leren hoe je het kind moet verzorgen en dat is nog niet eens zo eenvoudig. Er komt veel op je af en zo kan je er rustig inkomen. Ook voel je jezelf nog niet echt optimaal. Vaak zit er nog een hele nasleep na de bevalling en je wordt een beetje geleefd door al het bezoek en van alles en nog wat. Zeker doen die kraamzorg dus.
Over de kosten van het ziekenhuis, gewoon ff navragen hoeveel het kost.

Er zijn maar sommige verzekeringen die de eigen bijdrage van kraamzorg vergoeden. Echter, je kan die eigen bijdrage (bij ons ook iets van 200euro geloof ik), via belastingaangifte terugkrijgen. Ik vond het héél prettig om kraamzorg te hebben, aangezien ik met ks ben bevallen (en dus niets in huishouding mocht doen). Maar ook vriend kon tips rond zorg voor ons zoontje niet missen en ik gaf bv en heb daarvoor ook veel bruikbare tips gehad.
Groetjes mira

bij mijn eerste zwangerschap had ik een hoog eigen risico
en de 20 weken echo moest ik betalen
dat vond ik een behoorlijk bedrag
ondanks dat ik een medeische indicatie had

verder hadden we ook een eigen bijdrage voor kraamzorg
achteraf gezien had dit voor mij niet gehoeven.

kraamzorg is overigens wel verplicht in ieder geval de eerste drie dagen.

en ook bij mij moest je ziekenhuis bevalling zelf betalen tenzij het echt nodig was

maar gelukkig heb ik thuis kunnen bevallen ik zou niet eens in een ziekenhuis willen bevallen

elke verzekering kun je inderdaad maar een keer per jaar veranderen.

ik heb nu ook nog steeds een hoog risico

heaven, je schrijft ik wil niet eens in een ziekenhuis bevallen. Toen ik zwanger was van onze eerste wilde ik dit ook perse niet. Helaas moesten we tijdens de bevalling toch gaan. Maar het is me echt 200% meegevallen. Zelfs zoveel dat ik bij deze zeker naar het ziekenhuis toe ga. Toch een veilig gevoel, alles bij de hand, geen gedoe thuis.
Er zitten ook voordelen aan een ziekenhuisbevalling net zoals er voordelen zitten aan een thuisbevalling. Helaas heb je niet altijd die keuze, dus het gaat niet alleen om wat je wil, maar ook om wat kan.

Terug
Bovenaan