VERZEKERING...

hallo,

ik ben bij vgz verzekerd en mijn man bij agis, nu moet ik mijn kind bij mijn man inschrijven omdat er in utrecht geen vgz servicepunt is. het is erg lastig want anders moet ik elke keer zo ver reizen, over de telefoon doen ze ook altijd moeilijk. maar nu wil ik in januari ook gaan overstappen naar agis iemand hier ervaring mee of een andere zorgverzekeraar die goed is?

Hoezo kan het telefonisch niet.
Echt vreemd, heb zelf met beide geen ervaring, maar bij de verzekeringsmaatschappijen waar ik heb gewerkt kun je alles gewoon telefonisch doorgeven. Daarnaast is het zo dat voor je kind alles, behalve hulpmiddelen en beugel, onder de basisverzekering valt. Dus je zult in principe weinig contact met je verzekeraar hoeven opnemen, tenzij er echt iets super bijzonders is met je kind.
Mbt tot verzekering ligt er natuurlijk aan wat je verzekerd wil hebben voor jezelf.....en wat je er voor wilt betalen natuurlijk.

Liefs Ilona

Ja bij VGZ moet alles nu of persoonlijk(kantoor) of via de website maar dan moet je ook een digiD code hebben en dat weer gaan aanvragen. Ik woon sinds kort in utrecht maar ik kan me nog niet inschrijven hier om persoonlijke redenen, het gaat alleen om een wijziging van rekening nummer zodat ik op tijd kon betalen,, en vaak zijn ze niet echt klantvriendelijk over de telefoon 't lijkt alsof ze zo snel mogelijk vanje af willen. bij die van mijn man daar kun je zelfs zonder code inloggen en ik ben daar langs geweest alles gaat veel makkelijker.

Liefs Lahijan

Ik ben ook bij vgz verzekerd en mijn dochter staat bij mij op de polis. Hoewel hier in de stad wel zo'n kantoor zit waar je met vragen enz. binnen kunt lopen, ben ik daar nog nooit geweest! Ik heb toen volgens mij schriftelijk aangegeven dat ze bij mij erbij moest. Ik weet zeker dat ik er de deur niet voor uit ben geweest!
Als je je kindje bij jou erbij laat zetten en je besluit eind van het jaar over te stappen naar andere maatschappij is dat geen enkel probleem.
Vreemd dat ze over de telefoon moeilijk doen. Nu weet ik natuurlijk niet waarom je telefonisch contact hebt gehad. Maar ik weet wel dat ze paar jaar terug een aantal kantoren hebben gesloten, omdat veel nu digitaal gaat. (men regelt bijna alles via internet)

Maar goed, ik zou eind vh jaar eens goed bekijken wat jij belangrijk vindt in je verzekering en dan een keuze maken. Wat Ilona ook al zegt, voor kinderen valt bijna alles onder de basis en betaal je ook geen premie. Dus bij je keuze moet je echt naar jezelf kijken, die kleine hoeft voorlopig nog geen beugel o.i.d. ;-)

Ohw, ja bij wijziging van rekeningnummer zijn ze wel wat streng. Dit om te voorkomen dat je iemand anders rek.nr opgeeft... Ik heb al jaren een digi d (ook nodig voor belasting aangifte) dus misschien dat dat scheelt...

Ja klopt ze hebben er een aantal gesloten, en nu ik hier woon lijkt het me toch handiger om over te stappen en dan een gezinspakket nemen ofzo. Ik ben idd meer aan het kijken wat ik wil. Ik kan nog geen digiD aanvragen tot ik me hier eerst inschrijf en binnenkort is dat ook geregeld. bedankt voor je advies

Liefs Lahijan

Terug
Bovenaan