Verzekering

hallo,

Ik heb een vraagje over de vergoedingen, we hebben dit begin dit jaar besloten dat we zwanger wilde worden en met veel geluk was ik dat ook vrij snel en in december uitgerekend. Alleen heb ik niet aan mijn verzekering gedacht, ben bij menzis verzekerd met basis en jongerenverzorgd (tot 30 jaar)

Weet iemand of je de dan veel eigen kosten hebt met niet medisch in het ziekenhuis bevallen en of je nog midden in het jaar het naar verzorgd 2 kan verhogen?

Liefs syl

Ja, wel wat maar nier helemaal duidelijk.. Ik ga morgen even bellen, maar vroeg me ook vooral af of je het nog kan veranderen midden in het jaar?

Nee is ook lastig allemaal hé! Wij hebben er ook flink in moeten zoeken hoor. Ik weet niet of dat bij elke verzekering zo is, maar ik mag dus niet midden in het jaar veranderen. dus dat is mischien ook iets om even aan hen zelf te vragen dan weet je het in iedergeval zeker!

Hoihoi.

Naar wat ik weet krijg je met basisverzekering en jongerenverzorgd niks vergoed zoals eigen bijdrage kraamhulp, de eigen bijdrage bij poliklinische bevalling etc en dit kan ook niet halverwege het jaar veranderd worden.

De controles en 12+20 weken echo worden wel vergoed. Maar ik vind dat t wel heel duidelijk op de site van menzis staat :)

Nee, dat heb ik ook gelezen. Maar is er dan een maximum bedrag die je kwijt bent, zoals ik dacht max 385 euro voor niet medische bevalling. Medische bevalling wel vergoed en voor kraamzorg dus 4.20 per uur?

Hallo syll,

Ik heb toen bij cz mijn jongerenverzekering omgezet naar gezin. Zo kreeg ik de kosten van de kraamzorg vergoed en dan had ik de verhoging voor dat jaar er al uit. Ook kon ik toen zonder eigen bijdrage de keuze maken om met mijn verloskundige in het ziekenhuis te bevallen. Uiteindelijk ben ik over gegaan naar de gynecoloog,  maar dat is van te voren niet te overzien.

Verder even je polis er op na slaan en alles even afwegen. Je kunt ook bellen. Bij het cz was hier een speciale lijn voor, voor mensen die zwanger zijn om je te laten adviseren.

Verder wil ik aangeven om er rekening mee te houden dat als jullie kindje voor 31 december van dit jaar voor 00.00 snachts wordt geboren,  je over het gehele jaar fiscaal partner bent! Dus vooral belangrijk als je samenwoont en dit nu niet bent.

Onze zoon is in maart geboren en ik kwam er achter dat ik vanaf januari van dit jaar dus geen recht meer heb op zorgtoeslag, omdat mijn vriend te veel verdiend! Ik mag nu dus mooi 4 maanden terug betalen omdat je in december het voorschot van januari al krijgt gestort.  Kan me voorstellen  dat des te later in het jaar, deze kosten ook enorm op kunnen lopen.

Xx

Hoi,

gewoon even bellen voor de zekerheid. Zelfde bij mij als bij lynnkenuts. Je betaalt dan vaak een eigen bijdrage voor de kraamzorg en dat loopt behoorlijk op!

Blijkt dat je in geval van zwangerschap je aanvullende verzekering gewoon mag wijzigen.

Terug
Bovenaan