Verzekeringen

Hallo,

Maandag hadden we onze verzekeringsman op bezoek en die raadde ons aan om de ongeboren baby ook al te verzekeren voor mocht er iets fouts gaan.... Dat we dan niet tegen de dure begraveniskosten liepen...VOnd dat zo raar..Maar hij vertelde dat hij het al een paar keer heeft meegemaakt dat het bij de geboorte fout ging...De baby is nu verzekerd, maar vind het zo raar dat nieuw leven en zoiets zo dicht bij elkaar liggen...en had er ook helemaal niet bij stil gestaan om zoiets te regelen.
Zijn er meer mensen die dit ook hebben gedaan??
 
Wij hebben ook zo'n man op bezoek gehad. Schandalig vind ik het. Ze maken gewoon misbruik van de onzekerheid die je als aanstaande ouders hebt. Wij hebben ons toen wel verzekerd omdat we totaal overrompeld waren, maar ik ben van plan het weer op te gaan zeggen. Voel me eigenlijk flink belazerd door die man.

Groeten,
Lisa.
 
Dit is altijd onze verzekeringsadviseur geweest en wij hebben zelf ook een begravenisverzekering, maar onze ( ongeboren ) baby is bij de verzekering op gezet. EN dat kost haast niks extra's. Maar ik vind het wel iets is waar je bij stil moet staan...Het is haast niet voor te stellen, maar wat als er iets mis gaat.... Dan heb je daar haast geen omkijken naar, je heb dan al zoveel verdriet....
 
Wij zijn al ruim voor dat ik zwanger raakte overgestapt. Bij de maatschappij waar wij eerder verzekerd waren moest je na de geboorte het kind apart verzekeren en nu zitten we bij een verzekerings maatschappij die het ongeboren kind vanaf 5 maanden zwangerschap automatisch en gratis mee verzekerd.
Groetjes Esther
 
Het is inderdaad een beetje vreemd om daar nu al bij stil te staan, maar stel je eens voor dat het wel gebeurt. Dan ben je zo E 8.000,00 kwijt.

Ik heb nog niet geinformeerd bij mijn verzekeraar (wat ik nu dus ga doen), maar ik denk dat dit wel iets is waar je over na moet denken. Ik ken genoeg volwassenen die dit niet eens voor zichzelf geregeld hebben en die laten de nabestaande lekker met een dikke vette rekening zitten omdat ze zelf te beroerd zijn om een paar euro per maand te betalen. Sorry voor de frustratie, maar o.a. mijn zus denkt er zo over en daar kan ik niet over uit. Die denkt dat wij wel betalen.

Als je overigens heel vroeg een levensverzekering sluit is de premie het laagst.
 
Iemand heeft hier al eens eerder iets over geschreven en naar aanleiding daarvan heb ik toen bij mijn verzekering geinformeerd hoe het zat. Bij is het (ongeboren) kind tot 2 maanden na de geboorte gratis meeverzekerd.

Het is een beetje een vervelend onderwerp, maar ik denk dat het wel realistisch is om er even bij stil te staan en de nodige maatregelen te treffen.

groetjes, Jane 27 weken
 
Terug
Bovenaan