Verzorging piemeltje

<p>Hallo iedereen </p><p>Hebben jullie tips mbt het verzorging van de piemeltje.</p><p>Onze zoon is nu 2 weken oud, en het valt me op dat er wat witte velletjes rondom zijn schaamstreek in de huidplooi zitten.  Volgens mijn moeder komt dit doordat het nog vochtig is na een verschoning, de verloskunde geeft aan er talkpoeder op te doen. </p><p>Herkent iemand dit? En hoe verzorgen jullie de schaamstreek? Talkpoeder, sodocreme of iets anders. Voor nu droog k het na met een hydrofiel doekje.</p><p>Soms bijft zijn pamper vastplakken aan zn billen, hoe voorkom je dat? Ik verschoon hem Om de 2uur.</p><p>Alvast bedankt voor jullie tips.</p><p>Gr. Len</p><p> </p>

Hee ik heb ook een jongetje.. ik herken het niet. Ik gebruik pampers en zwutsal doekjes als ik zie dat de huid wat geirriteerd raamt gebruik ik bepanten en soms sudocreme deze droogt wel eerder in wat ook wat onplezierig kan zijn..
De eerste weken wisselde ik bij iedere verschoning en vaak ook direct erna (hij plaste snel) soms plakt een pamper ook eerder vast als hij het warm heeft. 

Ik herken de witte velletjes eigenlijk niet in de schaamstreek, wel onder het piemeltje zegmaar. 
Ik maak onze zoon 2 keer per dag echt goed schoon met billendoekjes (en als hij gepoept heeft natuurlijk). Verder haal ik bij elke verschoning even snel een doekje er langs. Dat lijkt mij rustiger voor de huid. Je boent jezelf ook niet elke keer helemaal schoon. Smeren doe ik alleen als hij echt luieruitslag heeft, met VSM billenzalf. Onze zoon heeft bijna nooit geïrriteerde plekjes of iets. 
Vochtige billetjes had onze zoon ook met pampers. Met kruidvat en Lidl niet, die blijven droog, hoe vol ze ook zitten. 

Ik herken het niet, wel heeft hij altijd wat wittig vuil onder zijn piemeltje. 
Ik gebruik standaard vsm zalf voor zijn billetjes en maak ze bij elke verschoning schoon en smeer wat zalf in zijn liesen en tussen zijn billetjes want die heeft hij snel rood. Na elk slaapje verschoon ik de luier & natuurlijk als hij gepoept heeft.
Voor de rest gebruik ik etos doekjes en luiers

Van zink houdende zalfjes kan je idd wittige korreltjes krijgen.
Zelf smeer ik bepanthen! 
Soms smet het idd tussen zijn piemeltje en zaakje. Beetje bepanthen en het is zo weg

He,
hier geen wittige korreltjes maar misschien komt dat doordat ik geen zinkzalf gebruik (omdat epf zegt dat het daarvan kan komen). Af en toe is het een klein beetje rood tussen zn billetjes en onder zn piemeltje, ik smeer er dan kokosolie op. 
Ik had in de eerste weken trouwens ook last van vastplakkende luiers(van de Lidl hadden wij), vond dat echt sneu, sinds we wasbare luiers gebruiken nooit meer last van gehad maar dat is niet voor iedereen een optie snap ik wel.. dus misschien eens een ander merk proberen en kijken of het beter gaat? 
Tegen rode billetjes trouwens kreeg ik nog een goede tip, vooral preventief maar ook als er al echt een probleem is, geef je kindje af en toe een tijdje blote-billen-tijd. Ze vinden het fantastisch, het is goed voor hun ontwikkeling en de rode billetjes als die al een kans krijgen genezen sneller. Yoga matje eronder, handdoek of hydrofieldoek erop en gaan met die banaan!

Ik herken het van mijn dochtertje. Die heeft uiteraard geen piemeltje. Ze had velletjes in haar liezen en later ook op andere huidplooien (pols, enkels, nekje). Na een paar weken is ze helemaal verveld. Het vervellen kwam volgens het consultatiebureau door het inwerken van het vruchtwater op de huid. Ze had geen huidsmeer meer bij de geboorte. 

Oh en voor de algemene verzorging zweer ik bij zinkolie van dr swaab in combinatie met wat maizena wanneer er echt uitslag of roodheid is en anders gewoon Bepanthen. 

Terug
Bovenaan