Verzorgingsproducten baby

<p>Hi iedereen,</p><p>Ik heb een vraagje, ik ben uitgerekend in augustus. Nu ben ik me aan het voorbereiden kwa spulletjes, kamertje en alles wat er bij komt kijken. </p><p>Ik vroeg me alleen af wat jullie nu echt gebruiken of hebben aangeschaft kwa verzorgingsproducten voor de kleine? En dan heb ik het over zinkzalf, shampoo, creme e.d En wat voor producten jullie fijn vinden? Ik merk dat ik zoekende ben dus alle tips zijn welkom :) </p><p>x Lena </p>

Tegen luieruitslag gebruik ik het liefst calendulan billenzalf(zit gratis in een van de baby dozen) van vsm. Verder badolie en shampoo, maar was de haartjes maar 1x per week. Wel om de dag in bad natuurlijk ;)
verder gebruik ik wat Zwitsal bodylotion, maar de babyolie van Zwitsal kreeg ze rode bultjes van.  Badolie trouwens van Tiny rituals. 
Oh ja en om gewoon te wassen gebruik ikdouchegel van Zwitsal.
maar t is vooral zelf uitvogelen wat je lekker vindt en waar het huidje van je baby goed op reageert. Zeep is natuurlijk niet echt goed voor t huidje en al die toegevoegde parfum denk ik ook niet, maar wil wel dat mijn baby lekker ruikt...

Bepanthen (voor de dagelijkse verzorging van de billen of schrale wangen)
Zinkolie van dr swaab (icm maizena bij hevige luieruitslag)
Balneum badolie voor baby's
Neutral babyshampoo
Neutral babycreme
Mijn kindje ruikt dus niet lekker, althans, niet naar een speciaal geurtje. Maar haar broer heeft een zeer gevoelige huid. Ik ook trouwens, ik kan zelf niet tegen zwitsal. Dus we hebben alles super mild.

Billencreme van VSM (calandulan)
Naif om mee te wassen. Heb ook bodylotion en crème gebruikt maar hier kon mijn dochter toch niet goed tegen. 
Nu zoekende naar iets wat wel goed gaat. 
Oh en badolie (balneum of sebamed)! 

Bepanthen!! Ideaal voor de billen en smetplekken (Die krijg je vast een keertje als je iets vergeet af te drogen?)
Verder op aanraden van de kraamhulp etos huismerk badolie en huidolie. Ruikt prima??
Wij hebben behoorlijk wat zwitsal gekregen.. Nu eerst alles eens op maken en gebruiken ?

Voor de billetjes gebruiken we gewoon simpele zinkzalf van de kruidvat. Maar heeft ie niet zoveel nodig.
omdat ons zoontje eczeem heeft gebruiken we neutral zeep/wasgel en ook voor t wassen van de kleren gebruiken we neutral
voor zn haartjes gebruiken we na t badderen we wel zwitsal haarlotion daar reageert ie wel goed op(geen eczeem op t hoofdje) ook hebben we een pot vaseline en sudocreme voor evt een keer droog huidje. Altijd handig vind ik. 

Gebruik bij onze dochter bepanthen babyzalf voor op de billen maar ook bij schrale wangen of andere droge huidplekjes. Hier reageert ze goed op, op andere crèmes nog wel eens verergering.
Gebruik zwitsal haarlotion en shampoo en badolie. 
En een gewone huidolie liefst amandel olie om lijfje lekker in te vetten of mee te masseren 

Terug
Bovenaan