verzorgingsproducten

dag allemaal,
Is er iemand die al kinderen heeft die tips heeft over welke verzorgingsproducten je nu echt nodig hebt straks? Welke zalf en wat voor andere dingetjes heb je nodig en wat is overbodig?
groetjes
greet
 
Hallo Greet,
Het is bij mij alweer 5 jaar geleden (ben nu zwanger van de 2e)
Maar ik weet nog dat ik vaak sudo creme gebruikte voor de billetjes,en dat werkte erg goed.Ook badproducten van zwitsal o.a. is handig, en een bodylotion of olie is erg fijn vooral als je kindje een droge huid heeft.
Maar vaak moet je zelf ondervinden wat je prettig vind,  en lekker vind ruiken.
Groetjes,
Dees
 
Hoi Greet,

Voor in het begin heb je nog niet zo heel veel nodig.
Inderdaad is sudocreme erg handig voor de billetjes, maar je krijgt in die gratis dozen een proefmonstertje en daar doe je heeeeel lang mee.
Onze zoon is nu 1 en we hebben er nog maar een klein laagje uit, gaat erg lang mee aangezien je het echt dun uit moet smeren om effect te krijgen.

Verder inderdaad iets van wasgel en bodylotion of -gel.
Zwitsal ruikt erg lekker, maar ik koop het niet voor de 2e. Onze zoon bleek er niet tegen te kunnen en met hem veel kindjes. Juist vanwege dat lekkere luchtje, het parfum dus. Natusan heeft ook lekkere wasgels die je kunt gebruiken, maar waar je voor kiest is natuurlijk persoonlijk (je kunt ook een eigen merk produkt van bijv etos kopen)

Shampoo heb je in het begin nog niet nodig. Zelfs als je kindje veel haar heeft is de hoofdhuid vaak te gevoelig en kun je dat net zo goed even met wasgel wassen (zal de kraamverzorgster waarschijnlijk ook doen).

Eigenlijk is dat het wel voor het begin. En....mocht tijdens je kraamtijd iets anders nog handig blijken te zijn is het in Nederland snel genoeg gekocht!

Groetjes,
Marije
 
Over een paar dagen mag ik thuis bevallen dus ik heb inmiddels alles in huis!

Het enige dat ik heb gekocht is Sudocreme, een badproduct (een melk) en een olie die in bad kan en op het huidje. Meer heb je echt niet nodig die eerste weken. Vaak doen ze de baby in de kraamtijd alleen in bad met water. Dingen als Zwitsal zijn veel te agressief!!! Veel babyproducten staan bol van parfums, zeep en andere stoffen die het huidje van een baby helemaal nog niet kan hebben. Het natuurlijke beschermlaagje gaat er dan af. Als je de verpakking goed leest staat er vaak ook niet op dat het geschikt is voor pasgeborenen.

Wij hebben daarom producten van Weleda gekocht. Geen parfum en andere syntetische stoffen maar puur natuur! Het ruikt lekker en natuurlijk.

Wat voor merk moet je verder zelf weten maar meer dan dit zal je die eerste weken niet nodig hebben!

Jinny (36+5)
 
Terug
Bovenaan