vetellen op het werk ??? zwanger

Hallo,

ik werk 2 dagen in de week in een klein winkeltje ( 2 collega's )
en ben inmiddels al 27 weken zwanger .., maar op de 1 of andere manier durf ik het niet te vertellen dat ik zwanger ben.
ik werk niet in de regio waar ik woon en de rest van de mensen die ik ontmoet weten het wel.. voel me er rot over. elke week denk ik, vandaag ga ik het vetellen....
mijn bazin kan geen kinderen krijgen en ik ben dus zwanger geworden van ons 3e kindje in de 1e maand dat ik daar gestart ben..
Iemand ips ........

Vroeg of laat komt ze er toch achter dat je zwanger bent. En ik denk dat des te langer je wacht des te moeilijker het wordt.
En het is heel vervelend voor je baas maar als je het snel vertelt dan hebben ze voldoende tijd om een vervanger voor je te zoeken als je met verlof gaat.

Veel succes

hoi hoi..je bent al 27 weken zwanger..hebben je collega s dan niets in de gaten?ik ben nu 9 weken zwanger,maar gelukkig zien ze het aan mij,dus hoef ik het ziet te vertellen.succes ,met het vertellen.groetjes,karin

Wat een vervelende situatie!
Maar ik denk ook echt dat je niet te lang meer moet wachten...
Je kunt aangeven dat je het moeilijk vindt voor haar en dat je begrijpt
dat ze het lastig zal vinden..

Qua vervanging is het inderdaad ook wel handig als je het zegt...dat ben je zelfs
wettelijk verplicht voor een bepaalde tijd.

Sterkte met vertellen...hou ons hier op de hoogte he!

Hoihoi,

Ik herken je situatie. Ben zelf ook weer erg snel zwanger geworden van een tweede, terwijl ik net met allerlei mensen werk die of nooit kinderen hebben gekregen omdat ze niet de goede relatie hadden en er is ook iemand die heel veel heeft geprobeerd om zwanger te worden maar bij wie het gewoon niet is gelukt.

Ik heb het tijdens een teamvergadering verteld en achteraf tegen die ene collega gezegd dat ik daar wel moeite mee had en dat ik het vervelend voor haar vond dat ze nu de hele tijd tegen mijn zwangere buik aan moest kijken. (snap trouwens niet zo goed dat ze het bij jou nog niet zien.... ik ben nu 24 weken zwanger en voel me echt superdik en kan het ook echt niet meer verbergen:)) Zij vertelde mij toen dat ze het wel moeilijk vond, maar dat ze het wel prettig vond dat ik tegenover haar had gezegd dat ik het vervelend voor haar vond etc. Zo ontstond er een heel fijn gesprek en hebben we het gewoon "uitgepraat".

Dus ik zou zeggen, ga ervoor. Maar vertel het niet zo even snel als er weinig tijd is om erover door te praten. Kies voor een tijdstip dat er wat tijd over o.i.d Wil ze er niet over doorpraten ook goed, maar wil ze dat wel dan is daar de ruimte voor.

Succes ermee!

Groetjes
Jo

quote: mama3e schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-05-2009 20:32:03'));

Hallo,

ik werk 2 dagen in de week in een klein winkeltje ( 2 collega's )
en ben inmiddels al 27 weken zwanger .., maar op de 1 of andere manier durf ik het niet te vertellen dat ik zwanger ben.
ik werk niet in de regio waar ik woon en de rest van de mensen die ik ontmoet weten het wel.. voel me er rot over. elke week denk ik, vandaag ga ik het vetellen....
mijn bazin kan geen kinderen krijgen en ik ben dus zwanger geworden van ons 3e kindje in de 1e maand dat ik daar gestart ben..
Iemand ips ........

Hai momma3e,
Allereerst gefeliciteerd met jullie 3e wonder. Ook bij ons is er sprake van een 3e kindje op komst.
Je hebt het over 27 weken zwanger en het nog niet hebben verteld op je werk, ik denk dat het noodzakelijk wordt om het toch te vertellen. Ik moet zeggen dat ik je beweegredenen begrijp op grond van persoonlijke omstandigheden, alleen is het wel zo dat je baas (die een vrouw is) ook met regelgeving te maken krijg als haar personeel aanspraak moet maken op een bepaalde verlofsoort. In jouw geval zul je straks (als je niet eerder uitvalt dat gepland) aanspraak maken op zwangerschapsverlof en aansluitend bevallingsverlof.
Dit zijn toch zaken die in een vroeg stadium geregeld moeten worden.
Jij hebt nu nog maar 13 weken te gaan tot de uitgerekende datum. Stel dat je 4 weken voor verlof wilt nemen, dan resteren er nog maar 9 alsvorens je thuis de kleine zal gaan afwachten.

Jouw baas weet dat je 2 kinderen had voordat je daar kwam werken, ze zal er (ga ik vanuit) niet vanuit zijn gegaan dat jullie geen kinderen meer zouden krijgen omdat zij ze ook niet kan krijgen. Iedereen wordt gezegend op een andere manier, daar ben ik van overtuigd!
Dus laat je niet leiden door het feit dat zij geen kinderen kan krijgen want daar heb jij geen enkel schuld aan.
Je zult het bespreekbaar moeten maken. En tijdens dat gesprek kun je aangeven waarom je er zo lang mee hebt gewacht. Je hebt het alleen verzwegen om haar niet te kwetsen en dat is volkomen menselijk wat je hebt gedaan.

Ik hoop dat ik je iets heb kunnen overtuigen met mijn standpunt hierover.
Ik heb het namelijk meteen verteld van mn zwangerschap, en dat is maar goed ook, want nog geen 4 weken later ben ik uitgevallen wegens bekkenproblemen en rugklachten waar ik zeker niet op had gerekend. Dit is namelijk mn eerste zwangerschap die zo stroef verloopt.

Groetjes,
Mommy2

Bedankt, voor alle lieve reactie's

inderdaad hoe langer ik wacht, des te moeilijker het wordt ...
door bedrijfs shirts die erg groot vallen, valt m'n buikje nog niet zo op !
maar ook dat zal niet lang meer duren !

ik hou jullie op de hoogte hoe het is gegaan deze week !
groetjes ........

Terug
Bovenaan