hoi mama van yana,
ik heb een paar vraagjes;
hoelang kolf je?
en na hoelang kijk je of er een vetlaagje opzit?
de eerste vraag heeft betrekking op het feit dat je eerst aande waterige voormelk toekomt, en na verloop van tijd pas aan de vette achtermelk.
Ik kolf zelf altijd ongeveer net zo lang als een voeding duurt, en dan kom ik wel aan de vette melk toe. Dus ongeveer een kwartier per borst.
Dus als je te kort kolft, dan kan het zijn dat je voornamelijk de voormelk hebt afgekolfd.
De tweede vraag heeft betrekking op het feit dat het gewoon tijd kost om het vet boven te laten komen. Als ik een flesje gekolfde melk in de koelkast zet, en ik kijk de volgende dag, dan is het vet van het waterige deel gescheiden, en dan kan ik het schudden en dan is het weer vermengd.
Het heeft vooral met tijd en temperatuur te maken, als je het net gekolfd hebt dan is het vermengd, warm. Staat het een tijdje in de koelkast en is het koel, dan komt het vet bovendrijven; is ook zo als je jus in de koelkast zet, dan gebeurt het zelfde.
Je voeding is echt wel goed hoor! Daar kun je vanuit gaan, slechts twee procent van alle vrouwen heeft voeding die niet genoeg voedzaam is, het lijkt me heel toevallig als dat bij jou zo zou zijn.
Groeit je kindje goed? Heeft ze voldoende plas luiers, en vooral; is ze tevreden? Als dat zo is dan weet je zeker dat je voeding voedzaam genoeg is!
groetjes Kim