vette vis

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

We zijn net bij de verloskundige geweest en zij gaf aan dat het verstandig is om vette vis te eten. We zijn meteen langs de visboer geweest en hebben kibbeling gekocht. Is dit ook vette vis? Of...?

groetjes Wies

heej!

kibbeling is vet door het vet waarin het gebakken wordt maar ze bedoelen vis die van nature vet is zoals makreel, zalm en haring. Zalm moet je wel mee uitkijken want dat mag je niet uit de supermarkt.. wel verse zalm maar niet meer die verpakte..

En een lekker haringkje gaat er wel altijd in hoor :p hmmm of lekker broodje makreel..
pfff net gegeten en nu alweer trek haha!

Gr angela

ik heb vorige week de verloskundige gebeld over haring en die zei dat dit sinds een aantal weken niet meer mag, omdat het toch rauwe vis is.

Zalm ook al is hij gerookt mag alleen bij de visboer vandaan als je zeker weet dat hij supervers is.
wordt niet goed van al die vernieuwde regeltjes.

Groetjes,

Suus

Ik heb een twee weken geleden een mailtje gestuurd naar het voedingscentrum, zij geven aan dat je ook rauwe verse vis zoals haring, zalm en tonijn (sushi) mag eten, mits het dagvers is.

Groetjes,
Lotje

makreel en zalm zijn  vette vis  lekker in de grill pan (dus verse vis kopen niet gerookt) of anders pasta met gerookte zalm  en spinazie, saus kook je toch door dus dat kan best.

lia

Hoihoi,

heb tot nu toe steeds iedere week een harinkje gegeten omdat ik ook had gehoord dat het zo goed was voor je kindje. Nou was ik gisteren bij de VK en die zei dat je ook geen rauwe vis mag! Mooi is dat! Wel steeds bij een hele goeie visboer geweest, dus dat scheelt.

Verder vraag ik me soms af hoe je die vette vis nog wel mag eten. Rauw mag niet (haring, sushi), gerookt mag niet (gerookte zalm, gerookte makreel). Hoe dan? Voor die zalm kan ik nog wel wat verzinnen (oven, bakken), maar ik weet niet hoe ik haring of paling dan weg moet gaan krijgen, haha...

Voor mij op het kraambed een grote visschotel, carpaccio en een glas wijn, haha!!!

erg he al die regeltjes!

Ik hou me er wel aan hoor... maar af en toe heb ik het idee dat het een beetje te ver gaat allemaal.
Die haring bijv. was dus eerst echt niet zo, zalm mocht ik 3 jaar geleden tijdens mijn eerste zwangerschap nog wel eten, nu dus ook niet meer!

moet echt goed denken voordat ik iets wil eten!!

Groetjes,

Suus

Terug
Bovenaan