Via Viela, bureau voor oppas-subsidie

Hallo allemaal,

Onze kinderen gaan voor een deel naar kinderopvang en voor een deel naar opa en oma. Die vinden het geweldig om op te passen.

Nu kwam ik Via Viela tegen. Een bureau die subsidies geeft  voor onder andere opa's en oma's die op hun kleinkinderen passen.
Zoals ik het zie ziet het er vrij gunstig uit (op de website www.viaviela.nl kan je met behulp van een rekensom bedragen uitrekenen).

Ik vroeg mij of of er iemand is die hier aan meedoet en wat jullie ervaring hiermee is.

Alvast bedankt!

Groetjes
Cindy
 
Hallo

Ik ken deze site heb zelf ook gekeken. maar pas wel even op, want als je veder leest in de kleine letters het volgende.

De subsidie wordt berekend op het salaris van jullie zelf, jullie krijgen het ook op je rekening. maar !!! die gene die het krijgt moet het opgeven aan de belasting en moet er over betalen omdat het inkomsten is, dan hou je er dus weinig van over.

Daarnaast als de oppas een uitkering heeft ( nabestaande uitkering als haar/zijn partner overleden is ) uitkering ouderdom ( als ze de 65 zijn gepasseerd), of een gak uitkering hebben, of een uitkering hebben omdat ze niet meer kunnen werken. dan worden ze op hun uitkering gekort!!! het geld wat ze krijgen van jullie voor het oppassen   dat deel wordt ingehouden op hun salaris van de uitkering instantie/overheid.

dus dan houden ze er bijna niks van over. kijk dit even goed na!

dan zou je ze beter gewoon geld in hun handen kunnen geven voor het oppassen of leuke uitjes of kado's die kunnen ze echt zelf houden.


er is ook nog een andere organisatie die subsidie geeft, maar die steld de eisen dat je goede dingen im huis moet hebben zoals op een kinderdagverblijf ( traphekjes, stopconten die beveiligd zijn, deurstrips zodat ze niet met de vingers tussen de deur kunnen komen etcect.
succes
 
wij brengen Milan naar oma en zij krijgt daarvoor subsidie door bemiddeling van ViaViela.
Het idee erachter is dat oma gastouder wordt en daarom dus aan een aantal "eisen" moet voldoen. Op de site van ViaViela kun je berekenen of het de moeite waard is om het te regelen via hun of niet. In de berekening houden ze er rekening mee of je een uitkering o.i.d. ontvangt. Het is in het begin wel even door wat papierwerk worstelen, maar daarna is het de moeite waard! Oma ontvangt voor 3 dagen oppassen op Milan ongeveer 400 euro netto! toch leuk meegenomen, ze hoeft er niks extra voor te doen gezien we er pas achter kwamen nadat we al afspraken hadden gemaakt over de opvang.
Al met al: kijk dus voor jezelf of het de moeite waard is! ( wij zijn er erg blij mee tot nu toe)
 

Hoi!
Mijn dochter gaat 2 á 3 dagen in de week naar oma. Nu hebben wij ook geprobeerd via ViaViela subsidie te regelen. Helaas hebben we geen recht op subsidie...
Nu heb ik 2 andere site's gevonden waar we wel recht hebben op subsidie. Ik moet nog even uitzoek of we daadwerkelijk wel wat overhouden.

Hier zijn de sites:





http://www.koah.nl/






https://www.viatrumpy.nl

groetjes
 
 
Hoi,

Wij hebben ons er ook in verdiept omdat onze zoon strax naar opa en oma gaat.
Je kan het beste een gastouderbureau uitzoeken welke het minste inschrijfgeld/bemiddelingskosten vraagt per jaar. Dan kan je naar www.toeslagen.nl gaan en precies uitrekenen wat je terug krijgt van de balsting. Dit kan oplopen tot 1400 Euro per jaar. Tuurlijk betaal je belasting dat is logisch maar je krijgt letterlijk geld dus elke cent is meegenomen of niet soms.

Gr Amber en Xavio, morgen 3 weken oud
 
Hoi Kim,
ja, wij vonden het ook veel en dus ook de moeite waard. Ze past ongeveer 30 uur per week op en krijgt zo'n 290 euro van de belastingdienst, zo'n 120 euro van mijn werkgever en nog een deel ouderbijdrage (dat ze belastingvrij terugschenkt aan ons).
groetjes Carolien
 
Terug
Bovenaan