Via Viela

Hallo allemaal,

Dit onderwerp is al eens eerder aan bod geweest, maar ik ben zo benieuwd of er meer ouders zijn die zich bij dit Gastouderbureau hebben aangemeld.
Hoor soms mensen roepen dat ze er nog nooit van hebben gehoord en dat het toch allemaal bedrog is.
Ben eigenlijk benieuwd naar de ervaring van ouders die hier aan mee doen..

Ik hoor het graag!
Groet,
Cindy
 
Het is geen bedrog! Wij hebben gastouderbureau via viela en ik raad je aan alle papieren die je bij de intake gesprrekken krijgt te bewaren. Ook is het een goed idee om alles zelf   na te rekenen. Bel de belastingdienst voor info, heb ik ook gedaan ! Het bewaren van papieren/contracten en het narekenen van facturen heeft ons afgelopen jaar   zeker € 700 aan kosten (aan viaviela) bespaard (wel is er tijd in gaan zitten, die ik veel liever aan mijn dochter had besteed)
Ook moet je nagaan hoeveel belasting de gastouders gaan betalen en of het voor hun wel voordelig is. Boven de 65 jaar betaal je rond 23% daaronder 34% (zo uit mijn hoofd) De gastouders moeten de kosten opvoeren als " overige werkzaamheden" anders betalen ze in hun hoogste schijf (en is dus de netto winst lager)

Via Viela werkt niet nauwkeurig. Ze komen gemaakte afspraken niet altijd na. Het is geen onwil van ze, want als je ze erop wijst dan wordt het rechtgezet. Per saldo komt het erop neer dat je er behoorlijk wat werk aan hebt, maar wel de subsidie opstrijkt.

Succes,
Mamasanneke,

P.S. Ik heb een leuk excell sheetje voor je, waarin je de administratie kunt bijhouden.
Wat krijg je aan werkgeversvergoeding, belasting kosten etc. Betaal je aan ouders en krijg je terug, totalen, netto winst etc. Als je interesse hebt laat het weten!

 
Terug
Bovenaan