vicieuze circel?


Sinds ik drie maanden geleden weet dat mijn zoontje (nu vijf maanden) koemelkallergie heeft probeer ik van alles. Overwegen of Mijn zoontje nu wel of niet overdag lang moet slapen in verband met ‘s nachts wakker worden.

Of ik nu wel of niet met zalfje x zal smeren om zijn eczeem te verminderen. Of ik nu wel of niet zijn fles moet geven in verband met darmkrampen. Is het wel goed dat hij vandaag nog niet gepoept heeft. Het huis moet schoon zijn want straks krijgt hij astma. Zou hij allergisch zijn voor katten? Hij is zo hangerig, zal hij weer verkouden worden? Ontwikkelt hij zich wel goed? Is hij wel gelukkig? Daarnaast werk ik 32 uur. Met de daarbij behorende uitdagingen. Dan is er ook nog onderhoud aan de woning en auto, vier belastingaanslagen die voor 1 april weg moeten. Zo nu en dan rondgierende hormonen. Een vriend die leeft voor de muziek en die vind dat ik meer tijd voor mijzelf moet nemen. Hoe?? Door uit handen te geven zegt hij. Heeft hij helemaal gelijk in maar daarbij wordt er helemaal aan mijn emoties voor bij gegaan; dat ik me verdrietig voel omdat ik er niet voor kan zorgen dat Mijn zoontje gezond tevreden en blij is en dat ik daar zo onzeker over ben. Dat maakt me zo naar dat ik aan niets anders meer kan denken. Als ik op mijn werk ben (geweest) dan wil ik er ‘s nachts voor hem zijn want hij heeft zijn moeder nodig als hij zich niet lekker voelt. Dus de hele vrijdag ben ik voor hem bezig en als hij slaapt achter het Internet om mogelijke oplossingen te zoeken voor zijn allergie.
Het is nu een mooie zondag met zonnig weer, vriend is naar een optreden, Mijn zoontje slaapt en ik zit emotioneel bijna aan de grond. Elke verhouding is weg. Ik weet niet eens meer wat ik ooit leuk vond om te doen voor mijzelf. Dit ter sprake brengen is altijd de verkeerde timing want het eind van de discussie is dat ik mijn vriend een slecht gevoel geef en ik nooit naar zijn adviezen luister en dat hij zwaar teleurgesteld in me is. Je wil niet weten hoe zo’n end verder ik mij dan van huis voel en hoe eenzaam na zo’n discussie. Ik weet dat ik gewoon door moet gaan en dat er heus wel een keer een einde/oplossing komt aan Mijn zoontje zijn allergische klachten, maar mijn vreugde in het leven neemt wel af . Ik kan ook niet genieten van een avond weg als ik de hele dag heb lopen sloven om op tijd klaar te zijn om weg te gaan. Het geeft me geen nieuwe energie het neemt alleen maar. Ik ben zo bang dat mijn dip slechte gevolgen heeft voor Mijn zoontje en er leeft bij mij zelfs het schuldgevoel dat ik de oorzaak ben van zijn allergische klachten (met mijn gestress). Zo beland ik dus weer bij het begin.
 
hoi,

jeetje wat een verhaal zeg...
maar in eerste instantie zou ik zeggen kop op meid!!!
en ik zou zeggen , praat over je gevoelens.. en ook met je man hoor,
ik vind in de snelte dat hij wel een klein beetje gemakkelijk reageert..
natuurlijk is het niet makkelijk om je kleintje in handen van een ander te geven.. en denken van doe ik het wel goed is wel een beetje normaal   hoor, maar ja je moet je niet gek laten maken door die dingen te denken, want ben bang zo jou verhaal te lezen.. dat je eerdaags is een postnatale depressie beland..
ik zou zeggen, laat het werk thuis is voor wat het is , en ga lekker in het bos een wandeling maken met je zoontje... geniet van hem, dan geniet hij ook van jou
en nee het is niet slecht om hem een keer uit handen te geven, zolang je weet dat hij bij een persoon is wie goed voor hem zorgt..
doe het is ff lekker rustig aan! en ga van deze mooie tijd juist genieten ipv denken denken en nog een denken..
veel sterkte en beterschap ermee!
liefs debra!

 
Hoi Janita,

Ik kan me best voorstellen dat je er helemaal doorheen zit. Wij dachten ook dat mijn zoontje koemelkallergie had, maar dat bleek het kiss-syndroom.Als ze weten dat het k.m.-allergie is, dan krijgt hij nu toch andere voeding? Volgens mij moet er dan toch verbetering optreden in zijn klachten. Of geef je de borst?
Als je zoontje veel huilt en het moeilijk heeft, dan is een troostkoffer misschien iets voor je. Het CB kan dit voor je aanvragen bij de thuiszorg. Verder zou ik eens met de huisarts gaan praten omdat je er zelf zo doorheen zit!
Probeer zo veel mogelijk van je zoontje te genieten en laat inderdaad de boel eens gewoon de boel!
Ik zou toch ook met je man gaan praten. Hij merkt en weet dat het niet lekker met je gaat en reageert daar ook weer op, door weg te gaan, hierdoor voel jij je weer alleen etc.
En vergeet niet dat jij niets aan de klachten van je zoontje kan doen!! Hou hem maar lekker vast en geniet van hem.
En anders kun je altijd je ei even kwijt op het forum!!
Heel veel sterkte!

Anne
 
Hoi Janita,

Eerst wil ik je even

 

Ik denk dat je die heel goed kunt gebruiken. Moeilijk is dat hè als je zoontje problemen heeft met een allergie op wat voor manier uit zich deze allergie bij hem? Geef je borst of flesvoeding?
Je wilt alles doen om je zoontje weer gelukkig te maken maar ja wat is er en wat is beter dit is zo herkenbaar. Je raakt eigenlijk allebei in een vicieuse cirkel. Je zoontje reageert op jou en omgekeerd en doordat je zoontje de klachten heeft die hij heeft krijgt hij niet genoeg rust en daardoor weer meer klachten. Ga jij je weer meer zorgen maken. Dus praat erover ook met je vriend vertel hem dat je je zorgen maakt vraag hem ook hoe hij er zich bijvoelt. Hij gaat wel zijn ontspanning opzoeken is het niet mogelijk dat 1 dag in de week desnoods 1 dag in de 2 weken hij op jullie zoontje past zodat jij helemaal jou ding kunt doen. Ik weet dat dit moeilijk kan zijn ik weet vaak ook niet wat ik dan moet gaan doen en doe vervolgens niks anders dan anders en voel mij daar weer niet happy bij dus nu probeer ik echt wel iets voor mijzelf te doen.
Misschien zijn er dingen die je leuk vindt om te doen en je zoontje mee kan dit is niet hetzelfde maar toch en ga je er niet schuldig over voelen dat het niks voor hem is want een gelukkige moeder is heel wat waard.

Als je flesvoeding geeft welke voeding geef je?
Als je borstvoeding geeft kom dan eens kijken op www.borstvoedingsforum.nl   onder het kopje allergieën. Zowiezo wel even een kijkje waard.

Geef je al bijvoeding? Het is goed om daar mee te wachten tot je zoontje 6 maanden is.

Ik stel deze vragen omdat als je zoontje een koemelk allergie heeft je nu toch resultaat moet zien van de aanpassingen die je hebt gedaan. Ik wil je graag helpen. als je zoontje zich weer happy voelt voel jij je ook weer een stuk beter.

Groetjes Renée
 
Hoi Janita,

Ik kan je weinig advies geven. Ik kan me voorstellen dat je voelt zoals je je voelt nu, maar schuldig voelen heeft geen zin. Ik bedoel dan dat het echt geen zin heeft, het maakt niet dat je je beter gaat voelen of dat je kleintje zich beter voelt. Het komt vast allemaal goed want je houdt veel van je kind en doet wat het beste is. Ik ga straks ook weer 32 uur aan de bak (als mijn bekkeninstabiliteit "over" is) maar als het me niet bevalt ga ik gewoon rekenen en kijken of ik 24 uur kan werken. Dan maar een andere baan zoeken. Is dit voor jou mogelijk? Misschien voel je je rustiger als je wat meer tijd hebt voor je kleintje.
Veel sterkte meid.

groeten, Taataje mama van Jamey (26-9)
 
Ga een gesprek aan met het CB om eens lekker je hart te luchten! Bel ze morgen nog voor een afspraak. Bij mij zijn ze toen zelfs thuis langsgekomen toen dat nodig was.
Slaap je wel voldoende? Als je ergens labiel en onzeker van wordt is het wel slaaptekort.
 
Het valt ook niet mee zo ´n nieuw mensje in je leventje en niemand die jou vertelt wat je moet doen als je het even niet meer weet.

Geef het ook even de tijd. Jullie moeten aan elkaar wennen. Het is ook niet niks voor je kindje, zomaar in deze wereld gezet.

Houd je taai meid!

Liefs, Wendela
 
Terug
Bovenaan