Vicks vaporub

Mijn zoontje 3,5 heeft bij verkoudheden altijd veel last van nachtelijke hoest (zware hoest).
Ik lees veel over tip met vicks vaporub. Je smeert het onder de voetjes, trekt er sokjes over en het zou veel beter zijn.
Nu wil ik dit zelf graag is testen maar mijn vrouw is er tegen gekant omdat dit voor kleintjes gevaarlijk zou zijn (ik dacht enkel jonger dan 2). En ze wil dus niet dat ik dat opsmeer.
Als ik er iets over opzoek lees ik wisselende commentaren (50/50) dat het zou helpen en of dit al da' niet gevaarlijk zou zijn.
Hebben jullie hier ervaringen mee?

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Ik kreeg het als kind opgesmeerd, op mijn borstkas. Vond het akelig koud voelen. (Is de bedoeling dat het warm voelt eigenlijk.)
Ik werd er niet beter of slechter van. Zou eeder voor een goede hoestdrank gaan. En honing op brood of in de pap ofzo. En spoelen met zout water.
 
Ik woon in het buitenland maar hier is Liberol Baby te koop, vergelijkbaar met vicks maar voor jongere kinderen. Of anders tijm-mirte balsem, dat is iets natuurlijks.
Bisolvon hoestsiroop is ook effectief, dat helpt dat het slijm loskomt. 
Ook kan je een paar dikke boeken onder het matras (hoofdeind) leggen, zodat je kindje niet helemaal plat ligt.
Succes!
 
Ik wilde ook al LUUF zeggen. Als kind werd ik ook ingesmeerd op borstkast en rug, als je het goed insmeert werd t bij mij wel warm. Ik gebruik LUUF bij mn zoontje sinds kleins (is nu 2) en ik heb het idee dat t goed werkt. Neusje open, rustigere nachten en binnen 2/3 dagen geen snotneus meer. Goed warm aandoen na het insmeren 2/3x per dag.  Het is maar wat je zelf fijn vindt en wat werkt. Je hebt trouwens ook van kruidvat badschuim of olie met eucalyptus geschikt voor kinderen, door t warme water in bad of douche in combinatie met eucalyptus krijg je een soort van stoom effect waardoor verkoudheisklachten verminderen. Van zwitsal heet het slaapzacht geloof ik. 
Oh en wat betreft het gevaarlijk zijn, je moet wel altijd de kindervarianten pakken passend bij de leeftijd van je kindje. Dan is er weinig gevaarlijks aan lijkt mij.
 
Terug
Bovenaan