Victory

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Ik voeg me af hoe het met je gaat, ben je inmiddels al naar de dokter geweest? En is je menstruatie inmiddels al op gang gekomen of nog steeds niet? Heb je al even gemist op het forum na je laatste topics waarin aan de orde kwam dat je cyclus van slag was, je overtijd maar niet zwanger was en je naar de dokter zou gaan in de hoop te worden doorverwezen naar de gyneacoloog. Meid ben gewoon benieuwd hoe het met je is!!

Veel liefs

Hoi Linda,

Wat lief dat je naar me vraagt. Ik ben inmiddels bij de dokter geweest, maar die verklaarde me voor gek en nam mij helemaal niet serieus!!! Ik heb onwijs last van mijn hormonen en twijfel er sterk aan of ik wel een eisprong hebt, dat heb ik aangegeven maar hij reageerde niet echt hierop en gaf nogmaals aan dat ik ernstig risico loop als ik overgewicht hebt tijdens mijn zwangerschap en bevalling. Hij wilde mij niet doorsturen en zei dat het alleen mag na een jaar (zal wel met kosten te maken hebben). Nu ben ik dus alvast aan het temperaturen om te kijken of ik uberhaupt wel een eisprong hebt en begin augustus ga ik weer naar de dokter voor een doorverwijzing! En als hij mij dan weer niet doorstuurd dan ga ik een second opinion aanvragen. Tenslotte kan je je eigen lichaam het beste en al wordt er gewoon niet naar geluisterd wordt je echt wanhopig! Ik kwam dus huilend bij de dokter vandaan, hij lachte me zelfs een beetje uit, terwijl ik mezelf echt afvraag of ik wel kinderen kan krijgen....
Aangezien mijn cyclus zo verschillend is sta ik niet meer bij het forum NOD, ook wil ik een beetje rust houden en zo weinig mogelijk stress opbouwen, vandaar dat ik tegenwoordig niet meer veel op het forum ben. Maarre hoe gaat het met jou? Hopelijk gaat alles goed.

Nog een fijne zondag!

Liefs Victory

Nou fraai is dat als je niet serieus wordt genomen door je eigen huisarts. Ik ben ook met temperaturen begonnen omdat ik twee hele lange cyclussen had. Ik hou deze bij op fertilityfriend.com Dan krijg je een mooi grafiekje en aan de hand van je temperatuur geeft deze dan aan wanneer je eisprong waarschijnlijk geweest is. Bij mij kwam er toch uit dat ik ws op CD 18 een eisprong heb gehad, mijn temp blijft ook hoger sindsdien dus dat zou heel goed kunnen kloppen. Vlak voor de eisprong zakte mijn temp om daarna elke dag ietsje hoger te zijn .Vlak voor je ongesteld gaat worden moet de temp weer gaan zakken, als je zwanger bent blijft je temp iets hoger. Voor de eisprong zat ik gemiddeld op 36.6 en erna op gemideld 37.0. Dat zou betekenen dat ik deze keer eindelijk een normale cyclus zou hebben van 32 a 33 dagen! Ben heel benieuwd, heb sinds de vermoedelijke eisprong last van lichte buikpijn en last in mijn liezen en mijn borsten zijn licht gevoelig. Maar ja dat zegt weinig want vorige cycli had ik dat ook aan het einde van de cyclus. Mijn NOD zou ong 8 juni zijn maar ff adviseerd om te wachten met testen tot 12 juni omdat het de eerste cyclus is die ik bijhoud. Tenzij ik natuurlijk ongsteld word. Uit die curve kun je dus wel een eisprong halen maar als je temp gaat stijgen is die dus al voorbij. De huisarts zal er inderdaad naar vragen voordat je wordt doorgestuurd en als ik het goed heb wordt geadviseerd om zo'n drie cyclussen dit bij te houden dan moet je genoeg info hebben om te bepalen of je al dan niet een eisprong hebt. Ik hoop voor je dat je toch een eisprong kan ontdekken maar misschien is die wel op een heel ander moment dan jij denkt. Succes en laat je niet van je stuk brengen door zo'n hork van een huisarts, het is nogal makkelijk om het op je gewicht af te schuiven. Natuurlijk kan dat nadelig zijn maar het hoeft niet! Misschien wel goed dat je minder op het forum bent, automatisch ben je er dan veel mee bezig dat merk ik zelf ook. Je was al bezig met afvallen toch? Richt je daarop en het temperaturen en vergeet niet te genieten van andere leuke dingen die het leven te bieden heeft. Geef de hoop niet op!

Veel liefs

O ja, ik ben ook begonnen met het slikken van Etos zwanger worden capsules, daar zit Teunisbloemolie in wat een gunstige invloed zou hebben op je cyclus. Ik dacht, proberen kan geen kwaad. Of het helpt, ik weet het niet misschien ook wel toeval dat mijn cyclus nu normaal zou zijn volgens de temp curve. Dat moet ik natuurlijk eerst nog afwachten maar ik heb goede hoop.

Hoi Linda,

Bedankt voor je lieve woorden. Ik kan er weer even tegenaan;)
Ik slik nu ook etos zwanger worden capsules en ben druk aan het temperaturen. Hopelijk wordt ik nog voor augustus zwanger, dan hoef ik niet doorgewezen te worden. Hoe gaat het met jou?
Dat met fertilityfriend.com is beetje moeilijk voor mij, het staat allemaal in moeilijke engelse termen beschreven:(

Hopelijk zijn we allebei snel zwanger! Ik duim heel hard voor je!

Liefs Vic

Terug
Bovenaan