vier voedingen?

Hallo,

mijn dochter Fleur is 4 maanden en een week oud. Op het CB vroeg de arts mij of ik al rijtstebloem in de laatste fles voor het slapen gaan, gebruik. Ik keek haar vragend aan; nee zei ik, ik gebruik geen rijstebloem, want mijn dochter krijgt om 22.00 uur de laatste fles en is rond 6.15 uur wakker (als ik haar niet wakker maak, dan wordt het pas tegen 7.00 uur dat ze wakker is). De arts reageerde daar niet echt op, en zei dat dat ook goed was. Maar nu dacht ik: stel, mijn dochter krijgt nu nog 5 flessen (180cc per fles). Die flessen gaan er niet altijd even lekker in moet ik zeggen. Men zegt dan wel dat het juist dan tijd wordt om over te gaan op 4 voedingen. Zou ik nu toch kunnen proberen  in de laatste fles (dat zal dan rond 20.30 uur zijn)  rijstebloem te doen, zodat Fleur hopelijk een lange nacht maakt. Ik weet dat het uitproberen is, maar ik zou niet weten wanneer de tijd er rijp voor is om dat te proberen.

Oh ja, ik wou het nu eigenlijk nog niet doen, want Fleur heeft sinds 6 juni de waterpokken. Zielig joh. En nu maar hopen dat ze het niet nog een keer krijgt....!  Maar als ze weer wat opgeknapt is, wou ik het toch eens proberen. Wat vinden jullie?
 
Hoi,

Echt zielig die waterpokken!!!
Ik zou wel beginnen als ze beter is ja, kijk daar is je moederinstinct!! Want je had dat zelf ook al bedacht.
Verder kun je het gewoon proberen toch? Niet ieder kindje is hetzelfde...
Mijn dochterje van ruim 11 maanden krijgt nu nat het eten nog een bekertje melk (19.00uur)  dan slaapt ze door, maar soms valt ze eerder in slaap en dan krijgt ze geen melk meer.
Ze wordt dan wakker om 6.15- 6.30 uur, maar dat is weer een ander probleem haha
Meestal geven ze het zelf wel aan, let daarom altijd goed op je kindje, hoe die erop reageert.....
Gewoon proberen dus en maak je niet druk....ook al is dat moeilijk.

suc6 Renske
 
Hoi Fleur,

mijn zoontje is bij ongeveer 5 1/2 maand over gegaan op 4 flessen, waarbij de laatste fles met rijstbloem. Dit was tegelijk met zijn eerste groentehapjes.
 
Terug
Bovenaan