vierde fles laten vallen???

hallo,

Mijn dochter is nu 6 maanden en wil vaak haar vierde fles om zeven uur lang niet helemaal opdrinken. Nu dachten mijn vriend en ik als we nu om zes uur een heel potje groente geven met als toetje een danoontje en dan de vierde fles maar laten vallen, en dan gewoon om 19.30 op bed. Hoe is dat bij jullie gegaan?? En moet ze dan ook ier=ts extra's te drinken krijgen, want ze moet natuurlijk wel genoeg vocht binnen krijgen.

groetjes nynke
 
hoihoi,

Mijn dochter is nu 5 1/2 maand en krijgt sinds een week 3 flessen en doet het er erg goed op.
Volgens de richtlijnen moet ze nu nog 4 flessen maar dat krijg ik er niet in bij haar en zolang ziei het er goed op doet vind ik het best.
Dat ging heel makkelijk.
ik zal je haar schema geven dan heb je een voorbeeld.

8uur              240 melk met nutrix
9uur             aankleden, wassen en naar bed
11uur          fruit net hoeveel ze wil
12.30          200 melk
13.00          naar bed        
15.00        125ml diksap met een soepstengel
16.30        grote pot groente en 100ml drinken (toetje gaan we volgedne week mee beginnen dat doen we nu nog niet omdat ze eerst aan een hele pot kon wennen)
18.30        in bad
19.30        240 melk met nutrix
ze slaapt dan tot de volgende ochtend 8uur

Hopelijk heb je wat aan mijn info, als je vragen heb dan hoor ik het wel.

Liefs lilly
 
Hallo,
Thijs inmiddels 7 maanden ging met 6 maanden ook over op 3 flessen, net als jou dochter dronk hij de fles van 19.00 niet meer op.

wij doen het nu al een maandje als volgt, van de een op andere dag zijn we overgestapt op dit schema. dus zonder afbouwen en tijden verschuiven...Thijs pikte dit prima op.

07.00                        1e fles van 220
08.00                        slapen tot 10.00
10.00                        Fruithap (groot potje)
12.30                        2e fles van 220
13.00                        slapen tot 14.30
15.00                        flesje diksap met liga
16.30                        groot potje warme maaltijd
17.00                        1 uurtje slapen tot 18.00
18.30/19.00       laatste fles 220 met nutrix
19.00/19.30        slapen tot de volgende morgen

succes!
 
hallo

thomas is inmiddels 7 maanden maar met 6 maanden ongeveer zijn we naar 3 flessen gegaan zijn schema ziet nu als volgt uit:

8 uur fles 250   cc van deze fles maak ik pap met 3 lepels bambix en 2 lepels rijstebloem
10 uur fruit ( als hij slaapt laat ik hem slapen )
12 uur snee brood met fruit erop ( gewoon uit het potje is wat makkelijker eten voor hem)
                    250cc fles
14 uur rijste wafeltje en sap of fruithap als hij die s'morgens niet heeft gehad
17 uur potje groente, toetje en wat sap
21 uur 250cc fles
de laatste fles begint nu steeds meer naar voren te schuiven


hopenlijk heb je hier iets aan

groetjes desiree

 
Terug
Bovenaan