Vies drankje

Hallo,
Mijn zoontje van twee blijkt oorontsteking te hebben aan beide oortjes. De arts heeft hem een penicilinedrankje voorgeschreven dat hij weigert in te nemen. Ik heb geprobeerd met hem te praten, overhalen â € “maar ja hoeveel kan en wil een tweejarige begrijpen-, het gemengd met zoete stroop, heb zelf het â € ™goedeâ € ™ voorbeeld gegeven door het te drinken â € “heeft een scherpe nasmaak-, interessant proberen te maken met bijv. waarmee hij het inneemt of de manier waarop, maar niets heeft geholpen. Is er iemand die mij kan helpen? Of andere tips kan geven? Bij voorbaat dank.
 
mijn apotheek geeft bij dit soort drankjes een spuitje( zonder naald uiteraard) zodat je drankje in zijn mond kan spuiten, hij zal dan direkt slikken, en zo zal hij weinig van de vieze smaak merken omdat het drankje niet over zijn tong gaat waar de smaakpapillen zitten. succes!
 
Wij mengden het toen mijn zoontje twee was met enig succes met chocoladevla; hij kreeg pas verder wat te eten/drinken als het op was. Het wisselt ook erg per kind denk ik: bij mijn dochtertje zou het me nooit gelukt zijn.
Verder: als het nog steeds niet lukt, moet je je huisarts even bellen; bij ene penicillinekuur is het van belang dat de hele kuur wordt ingenomen, dus als je van alles overslaat, heeft dat gevolgen.

Succes,
Michelle.
 
Hoi
Mijn zoontje heeft al een paar x een kuurtje gehad. Wij kregen bij de apotheek een spuit idd erbij. In zijn mond spuiten lukte niet erg want dan spuugde hij de helft weer uit.
Uiteindelijk is t minst opvallend en simpelst: hou hem bij je uit de buurt als je t klaarmaakt!(dus hou m bezig in een andere ruimte).
maak een fles roosvisee en spuit daar de kuur doorheen(5ml ofzo per x he!!!)
als je de roosvisee iets zoeter maakt als normaal valt t bijna niet op.
Maar zorg wel dat hij die beker helemaal leegdrinkt!
suc6, ik weet wat voor een drama het is.
 
Oh jeetje...ik weet er alles van. Ik heb mij 10 dagen afgevraagd waarom ze die kindjes zo'n vieze kuur kunnen geven. Er schijnen ook wel penicilline kuren te zijn die niet zo vies zijn. Ik heb het op een gegeven moment door een beetje chocomelk gedaan en dat ging. Ik heb gewoon steeds gezegd dat hij niets anders kreeg voordat het drankje op was. Maar mijn zoontje was net 3, dus ik hoop dat jou zoontje het een beetje begrijpt. Dus probeer het gewoon eens met wat anders te mengen.
Veel succes met jou zoontje en beterschap!!
Groetjes Renate
 
Mijn zoontje van 2 heeft jammer genoeg al 12 kuren achter de kiezen. echter hij vindthet jammer dat de kuur weer óp' is (??) Hij krijgt vaak amoxilline (?) of Broxil (?) en die krijgt hij via een spuitje naar binnen. In het begin ,was hij paar maand, hebben ze ons in hetz iekenhuis laten zien hoe het moet: Spuitje in verschillende 'drukjes' legen in de wangzak. Maar nu spuiten we gewoon in de mond.
Succes!
 
Wat bij mijn dochterje erg goed werkte was de benodigde hoeveelheid in een drinkdanoontje te doen. Bv. het danoontje met K3 erop. In ieder geval moet het drankje wel mierzoet zijn.
 
Terug
Bovenaan